Reklama

EDF: podwojenie liczby klientów w dwa miesiące

Po pół roku od uruchomienia sprzedaży energii dla małych i średnich firm francuski koncern EDF zakontraktował u nas 180 GWh dla ponad 1 tys. klientów (ok. 2 tys. punktów poboru).

Publikacja: 02.09.2015 13:58

EDF: podwojenie liczby klientów w dwa miesiące

Foto: Bloomberg

To wynik przekraczający nasze oczekiwania zakładane w ramach biznesplanu – stwierdził Artur Dominiak, dyrektor ds. marketingu w EDF Polska.

Wśród pozyskanych klientów przeważają więksi odbiorcy z sektora MŚP, których roczne zużycie waha się między 10 a 15 MWh rocznie. – Są to klienci z całej Polski, w dużej mierze rolnicy, ale też reprezentanci sektora przemysłowego. Ponad połowa (52 proc.) to firmy, które już dokonały zmiany sprzedawcy kolejny raz – mówił pytany o charakterystykę pozyskanych klientów Dominiak.

Teraz EDF w dwa miesiące chce podwoić liczbę firm, które wybiorą jej ofertę. W ciągu września i października chce pozyskać kolejne 1 tys. klientów. Ma temu służyć rozpoczynająca się w przyszłym tygodniu kampania spółki. W pierwszej odsłonie ma ona mieć charakter wizerunkowy, a następnie działania promocyjne będą miały na cel sprzedażowy. – Klienci biznesowi zmieniający sprzedawcę energii dostaną od nas atrakcyjniejszą cenę niż u dotychczasowego sprzedawcy. Najniższe oszczędności, jakie będą mogli osiągnąć wyniosą około 6 proc., ale w wielu przypadkach będą mogli pomniejszyć swój rachunek za energię o 25 proc. – zaznacza Dominiak.

Dodatkowo przez pierwsze sześć miesięcy dostaną rabat wynoszący 50 proc. – W niektórych regionach kraju będą wiec płacić 16 groszy za kWh – podkreśla Dominiak.

Jego zdaniem  okresie jesienno-zimowym, kiedy zużycie prądu rośnie może to dać znaczące oszczędności.

Reklama
Reklama

Spółka chce się przy tym nastawić także na najmniejsze firmy - zatrudniające do 10 pracowników i zużywające do 10 MWh energii rocznie. Takich spółek zidentyfikowała ok. 900 tys. Tylko 9 proc. z nich do tej pory zmieniało sprzedawcę. – Ta grupa jest atrakcyjna, bo nie dość że jest dość liczna, to jeszcze mniejsze są problemy z dotarciem do niej czy podejmowaniem konkretnych decyzji o zmianie sprzedawcy – tłumaczy Dominiak.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama