Platforma Kinetise pozwalająca na tworzenie najbardziej skomplikowanych aplikacji mobilnych bez znajomości języka programowania, nowatorska technologia zabezpieczenia marki OriginTag, która umożliwi producentom oznakowanie swoich wyrobów unikalną etykietą (i pozwalająca konsumentom sprawdzać na telefonie ich autentyczność) oraz system C-Eye wspierający ocenę stanu świadomości i rehabilitację neurologiczną osób pozbawionych możliwości kontaktu – te trzy projekty znalazły się wśród 41 laureatów konkursu zorganizowanego w ramach nowej edycji programu Go_Global.pl Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Konkurs jest skierowany do firm, które oferują innowacyjne produkty i usługi, mające szansę podbić zagraniczne rynki.

– W programie Go_Global.pl od 2012 roku wspieramy polskich innowatorów w ekspansji międzynarodowej. Współpracujemy przy tym z najlepszymi partnerami o dużym doświadczeniu w akceleracji firm technologicznych. Dzięki programowi innowacyjne produkty i usługi z Polski zdobywają zagraniczne rynki, a nasi beneficjenci rozwijają działalność, nawiązując nowe kontakty biznesowe, ale także pozyskując inwestorów– wyjaśniał komentując wyniki konkursu prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor NCBR.

W pierwszym konkursie nowej edycji programu przedsiębiorcy złożyli 173 wnioski o wsparcie w rozwoju za granicą. 41 firm- laureatów dostanie po 150 tys. zł dofinansowania kosztów przygotowania oraz strategii wejścia na rynki światowe. 14 z nich weźmie udział w programach akceleracyjnych zagranicą.

Jak przypomina NCBR, wśród dotychczasowych beneficjentów programu Go_Global.pl znajdują się m.in. tak Audioteka, Sotrender, Social WiFi, VoiceLab czy Sorter, W ramach pilotażu podpisano 51 umów na łączną wartość dofinansowania ponad 11 mln zł. Dotychczas aż 80 proc. beneficjentów programu znalazło przynajmniej jednego partnera biznesowego na rynkach zagranicznych, a 17 proc. udało się już pozyskać inwestora. Co piąty przedsiębiorca otworzył zagraniczne biuro lub przedstawicielstwo, natomiast co trzeci beneficjent odnotował wzrost sprzedaży oferowanych przez niego produktów lub usług.