Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 26.01.2016 11:55 Publikacja: 26.01.2016 10:12
Foto: Bloomberg
Kryzys i rządy żelaznej ręki wprowadzone w koncernie AwtoWAZ przez Bo Anderssona spowodowały wzrost napięć społecznych w mieście Toliatti - siedzibie koncernu. Szwed nazywany „zabójcą kosztów" przez rok swojej pracy zwolnił z koncernu 14,5 tysiąca Rosjan redukując wydatki na płace do 14 proc. udziału w kosztach produkcji (-2 pkt proc.).
Pomimo to w 2015 r. sprzedaż głównego produktu AwtoWAZ - Łady, spadła o 30 proc. rok do roku. Sprzedano 296 tys. Ład, a wspólnie z modelami Datsuna, Nissana i Renault - 470 tys. Przychody za trzy kwartały spadły o 3 proc. do 131,2 mld rubli, a strata netto zmniejszyła się o 4,2 proc. do 15,8 mld rubli. Koncern, który do 2011 r. był liderem rosyjskiego rynku aut osobowych (23-25 proc. rynku), teraz ma 16,8 proc.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas