Pula wsparcia do 2020 r. wynosi 100 mln zł.

Mali i średni producenci sprzętu medycznego, kosmetyków, jachtów i łodzi, mebli, polskich specjalności żywnościowych oraz firmy z branży IT/ICT i usług prozdrowotnych- przedstawiciele tych siedmiu sektorów, które najbardziej podnoszą konkurencyjność polskiej gospodarki na świecie, mogą w najbliższych latach skorzystać ze 100 mln zł wsparcia na promocję swoich marek i usług w świecie. Oferuje je Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ogłoszonym w piątek konkursie, którego celem jest budowa Marki Polskiej Gospodarki za granicą.

Przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć otrzymane środki na działania promocyjne określone w branżowych programach promocji, w szczególności na wskazanych przez Ministerstwo Rozwoju pozaunijnych rynkach perspektywicznych. Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu firmy będą mogły wziąć udział w wybranych branżowych imprezach targowych, wyjazdowych misjach gospodarczych oraz seminariach, kongresach i konferencjach, a także zorganizować przyjazdowe misje gospodarcze, przeprowadzić działania informacyjno-promocyjne oraz skorzystać z doradczych i szkoleniowych usług w zakresie umiędzynarodowienia.

Maksymalna kwota wydatków w ramach projektu może sięgnąć 1 mln zł, a poziom dofinansowania od 50 do 85 proc. całkowitej kwoty tych wydatków, w zależności od wybranej przez przedsiębiorcę formy dofinansowania oraz statusu wnioskodawcy (mikro, mały lub średni przedsiębiorca).