Samochód na wyciągnięcie ręki

Kredyty z zerowym kosztem oprocentowania przyciągają nabywców do salonów.

Publikacja: 03.07.2016 23:36

SUV-y stanowią ponad jedną czwartą rynku i ich popularność cały czas rośnie. Na zdjęciu pierwszy tak

SUV-y stanowią ponad jedną czwartą rynku i ich popularność cały czas rośnie. Na zdjęciu pierwszy taki model Seata, nazwany Ateca

Foto: Seat

Wynoszący po pięciu miesiącach ponad 17 procent wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce wynika nie tylko z ożywienia na rynku, ale także z coraz atrakcyjniejszej oferty finansowej, pozwalającej zdobyć upatrzony model. Coraz częściej jest to nie hatchback, lecz SUV. W 2015 roku ich udział w europejskim rynku przekroczył 22 proc. i okazał się większy niż najpopularniejszych do tej pory hatchbacków.

W tym roku rejestracje SUV-ów powiększyły się o 24 proc. w stosunku do ubiegłego, ale koncerny samochodowe nie spodziewają się zmiany dynamiki. Do 2020 roku światowa sprzedaż wzrośnie o 30 proc w stosunku do 2015 roku. Na wszystkich rynkach klienci zakupią 21 mln SUV-ów. Podobnie jak w przypadku klasycznych nadwozi, najpopularniejsze modele będą w klasie kompaktowej.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej