Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Szwedzki producent ciężarówek i autobusów osiągnął w II kwartale zysk większy od spodziewanego, bo redukcja kosztów i duży wzrost dostaw w Europie pozwoliły wytrzymać znaczny spadek popytu w USA

Aktualizacja: 19.07.2016 16:43 Publikacja: 19.07.2016 16:19

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny grupy z Goeteborga wyniósł 6,13 mld koron (647 mln euro) wobec 5,98 mld rok wcześniej, natomiast analitycy zakładali średnio 5,64 mld. Obroty zmalały o 7 proc. do 78.9 mld koron, nowe zamówienia na pojazdy marek Volvo, Mack, Renault i UD zmalały o 8 proc., a analitycy przewidywali tylko -1 proc. Marża operacyjna wzrosła do 7,8 proc. z 7,1 rok temu.

- W II kwartale mogliśmy w dalszym ciągu poprawiać rentowność mimo mniejszej sprzedaży dzięki pozytywnym wynikom na froncie walki z kosztami - podkreślił dyrektor generalny Martin Lundstedt, który w 2015 r. przyszedł do Volvo ze Scanii.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej