Reklama

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Szwedzki producent ciężarówek i autobusów osiągnął w II kwartale zysk większy od spodziewanego, bo redukcja kosztów i duży wzrost dostaw w Europie pozwoliły wytrzymać znaczny spadek popytu w USA

Aktualizacja: 19.07.2016 16:43 Publikacja: 19.07.2016 16:19

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny grupy z Goeteborga wyniósł 6,13 mld koron (647 mln euro) wobec 5,98 mld rok wcześniej, natomiast analitycy zakładali średnio 5,64 mld. Obroty zmalały o 7 proc. do 78.9 mld koron, nowe zamówienia na pojazdy marek Volvo, Mack, Renault i UD zmalały o 8 proc., a analitycy przewidywali tylko -1 proc. Marża operacyjna wzrosła do 7,8 proc. z 7,1 rok temu.

- W II kwartale mogliśmy w dalszym ciągu poprawiać rentowność mimo mniejszej sprzedaży dzięki pozytywnym wynikom na froncie walki z kosztami - podkreślił dyrektor generalny Martin Lundstedt, który w 2015 r. przyszedł do Volvo ze Scanii.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Rosyjskie wakacje na okupowanych terenach Ukrainy. Kurorty, meduzy i propaganda
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama