Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Szwedzki producent ciężarówek i autobusów osiągnął w II kwartale zysk większy od spodziewanego, bo redukcja kosztów i duży wzrost dostaw w Europie pozwoliły wytrzymać znaczny spadek popytu w USA

Aktualizacja: 19.07.2016 16:43 Publikacja: 19.07.2016 16:19

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny grupy z Goeteborga wyniósł 6,13 mld koron (647 mln euro) wobec 5,98 mld rok wcześniej, natomiast analitycy zakładali średnio 5,64 mld. Obroty zmalały o 7 proc. do 78.9 mld koron, nowe zamówienia na pojazdy marek Volvo, Mack, Renault i UD zmalały o 8 proc., a analitycy przewidywali tylko -1 proc. Marża operacyjna wzrosła do 7,8 proc. z 7,1 rok temu.

- W II kwartale mogliśmy w dalszym ciągu poprawiać rentowność mimo mniejszej sprzedaży dzięki pozytywnym wynikom na froncie walki z kosztami - podkreślił dyrektor generalny Martin Lundstedt, który w 2015 r. przyszedł do Volvo ze Scanii.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne