Reklama

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Szwedzki producent ciężarówek i autobusów osiągnął w II kwartale zysk większy od spodziewanego, bo redukcja kosztów i duży wzrost dostaw w Europie pozwoliły wytrzymać znaczny spadek popytu w USA

Aktualizacja: 19.07.2016 16:43 Publikacja: 19.07.2016 16:19

Volvo zwiekszyło sprzedaż ciężąrówek i autobusów

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny grupy z Goeteborga wyniósł 6,13 mld koron (647 mln euro) wobec 5,98 mld rok wcześniej, natomiast analitycy zakładali średnio 5,64 mld. Obroty zmalały o 7 proc. do 78.9 mld koron, nowe zamówienia na pojazdy marek Volvo, Mack, Renault i UD zmalały o 8 proc., a analitycy przewidywali tylko -1 proc. Marża operacyjna wzrosła do 7,8 proc. z 7,1 rok temu.

- W II kwartale mogliśmy w dalszym ciągu poprawiać rentowność mimo mniejszej sprzedaży dzięki pozytywnym wynikom na froncie walki z kosztami - podkreślił dyrektor generalny Martin Lundstedt, który w 2015 r. przyszedł do Volvo ze Scanii.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama