Które auta sprowadzać? Niemcy sprawdzili

Niemiecka organizacja skupiająca rzeczoznawców opublikowała najnowszy raport, z którego dowiemy się, jakie samochody poruszające się po zachodnich drogach są najmniej awaryjne. Eksperci sprawdzili dane z 5 milionów egzemplarzy.

Aktualizacja: 13.11.2016 21:31 Publikacja: 12.11.2016 21:46

Podium w kategorii najmniejszych samochodów zdominowała produkcja japońska. Najlepiej wypadła Toyota Aygo. W przypadku tego modelu odsetek usterek wyniósł 54,25. Na drugim miejscu znalazła się Honda Jazz z wynikiem 54,29. Ostatnie miejsce przypadło Toyocie Yaris, która osiągnęła wynik 54,31. Tabelę zamyka Suzuki Alto, które osiągnęło wynik 134,71. Średni przebieg badanych samochodów to 110 tys. km.

Kupując używany samochód bardzo często sprawdzamy różne rankingi awaryjności. Tym bardziej, że Polacy najczęściej szukają samochodów starszych niż 10 lat, co potwierdzają statystyki. Instytut SAMAR donosi, że najmłodszymi sprowadzanymi do Polski samochodami są rumuńskie Dacie. Średni wiek wynosi nieco ponad 6 lat. Po drugiej stronie tabeli znajdują się Mercedesy, które średnio mają aż 15 lat.

Dlatego idealnym źródłem informacji może być najnowszy ranking przygotowany przez niemieckie GTU. Na podstawie ponad 5 mln badań technicznych sporządzono raport awaryjności samochodów podzielony na różne kategorie. Brano w nim pod uwagę liczbę usterek oraz ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne