Reklama
Rozwiń
Reklama

PSA wraca do Indii

PSA Peugeot Citroen podpisała z indyjskim konglomeratem rodzinnym CK Birla umowę o zawiązaniu spółki j. v. z zamiarem powrotu do Indii.

Publikacja: 24.01.2017 06:58

Według informacji dziennika „Les Echos", przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass" prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Podczas prezentacji planu „Push to pass" PSA podkreślała, że region Indii-Pacyfiku jest jej priorytetowym celem w przyspieszeniu wzrostu, z założeniem zawarcia do 2018 r. umowy o partnerstwie i pierwszymi premierami pojazdów przed 2021 r. Grupa chce zwiększyć łączną sprzedaż w tym regionie o 50 proc. w latach 2015-21, ale w 2016 zmalała o 16,4 proc. do 19 900 sztuk.

Grupa nieobecna w Indiach od wielu lat brała przez pewien czas pod uwagę budowę fabryki w stanie Gudżarat za 650 mln euro, ale realizacje projektu zawieszono z powodu poważnych problemów finansowych. Z pomocą przyszły w 2014 r. skarb państwa Francji i chińska Dongfeng Motor kupując po 13,7 proc. udziałów za 3 mld euro. Tyle samo ma rodzina Peugeotów.

Państwo zachowa swój udział w PSA — stwierdził prezydent Francois Hollande podczas wizyty w zakładzie grupy koło Charleville-Mézieres.

Reklama
Reklama

— Państwo spełniło swój obowiązek, objęło udział w w kapitale PSA i zachowa go, to nasza gwarancja — dodał.

Według informacji dziennika „Les Echos", przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass" prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama