Reklama

Reklama Snickersa znika z TV. Oskarżenia o homofobię

Snickers w Hiszpanii zdecydował się wycofać z telewizji reklamę, przez którą został oskarżony o homofobię.

Aktualizacja: 07.08.2021 22:00 Publikacja: 07.08.2021 16:25

Snickers i Mars

Snickers i Mars

Foto: Bloomberg

ula

W kontrowersyjnej reklamie Snickersa wystąpiła hiszpańska gwiazda mediów społecznościowych Aless Gibaja. "Zniewieściały" bohater zamawia "seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C" i przesyła kelnerowi całusa. Kelner przynosi mu baton lodowy Snickers. Po ugryzieniu bohater przemienia się w brodatego mężczyznę, mówiącego niskim głosem.

"Lepiej?" - pyta przyjaciel. "Lepiej" - odpowiada mu mężczyzna, po czym pojawia się slogan: "Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny". Reklama wywołała prawdziwą burzę w mediach społecznościowych. Producent Snickersa - koncern Mars został oskarżony o homofobię.

"To haniebne i godne ubolewania, że w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię" - napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów.

Także hiszpańska minister ds. równości Irene Montero skrytykowała spot. "Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej" - napisała na Twitterze.

Reklama
Reklama

Natomiast lewicowa partia Podemos zauważyła, że reklama pojawiła się po tym jak w mediach ujawniono kilka niepokojących homofobicznych incydentów. Podczas jednego majowego weekendu w Barcelonie doszło do trzech homofobicznych ataków, w których rannych zostało 5 mężczyzn. Natomiast w lipcu doszło do śmiertelnego pobicia 24-latka w rzekomym homofobicznym ataku, co wywołało ogólnokrajowe protesty.

Firma przeprosiła i zapowiedziała, że natychmiast wycofa kontrowersyjny spot, który w założeniu nie miał być dla nikogo obraźliwy. Mimo to wiele osób w mediach społecznościowych wezwało do bojkotu Snickersa i innych produktów koncernu Mars - pisze BBC. Głos zabrał także rzecznik koncernu Mars Wrigley, do którego należy Snickers, podkreślając, że firma "z całego serca" przeprosiła za wszelkie szkody wyrządzone przez reklamę i przyznała, że „pomyliła się".

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama