Reklama
Rozwiń
Reklama

Apple wygląda jak bilion dolarów 

Spadek Apple’a w rankingu sprzedanych telefonów niespecjalnie zmartwił akcjonariuszy firmy. Jej wartość na amerykańskiej giełdzie Nasdaq zmierzała w środę ku rekordowemu poziomowi 1 biliona dolarów. W czwartek przebiła ten poziom osiągając cenę 207,05 dol. za akcję.

Aktualizacja: 02.08.2018 18:55 Publikacja: 02.08.2018 18:47

Apple wygląda jak bilion dolarów 

Foto: Bloomberg

Takiej kapitalizacji nie miała wcześniej żadna notowana tu firma, to historyczny rekord.

Czytaj także: IDC: Huawei wyprzedził Apple

Apple jest obecnie więcej warte niż Exxon Mobil, Procter & Gamble i AT&T razem wzięte. Jedna spółka odpowiada za 4 proc. kapitalizacji całego indeksu S&P 500.

Dla inwestorów liczy się bowiem nie tyle ilość, ile wartość sprzedanych urządzeń, a ta w przypadku Apple’a była w II kw. br. o 20 proc. wyższa niż rok temu. To oznacza,że statystyczne urządzenie ze stajni Tima Cooka było sporo droższe niż rok temu i kosztowało 724 dol. (2,6 tys. zł). 

iPhone'y odpowiadały przy tym za 56 proc. łącznych przychodów firmy, które powiększyły się rok do roku o 17 proc., do 53,3 mld dol. W kolejnym, ostatnim już kwartale roku obrachunkowego Apple spodziewa się 60–62 mld dol. przychodu. 

Reklama
Reklama

Czytaj także: Bardzo dobre wyniki Apple’a

Najistotniejsze są zaś zyski, którymi Apple dzieli się z inwestorami, odkupując od nich akcje własne. W II kw. br. zysk netto producenta był o 32 proc. wyższy niż przed rokiem i zamknął się sumą 11,5 mld dol. 

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama