Samsung zwiększa przewagę nad Apple

W 2013 roku koreański producent obejmie we władanie jedną trzecią rynku smartfonów - prognozuje Strategy Analytics. W Polsce udział Samsunga sięga niemal 50 proc.

Publikacja: 04.01.2013 15:13

Samsung zwiększa przewagę nad Apple

Foto: Bloomberg

Wygląda na to, że w starciu gigantów branży smartfonowej – Apple kontra Samsung – wynikiem na 2013 rok będzie 0:1 dla koreańskiej firmy. W ciągu najbliższego roku Apple pozostanie w miejscu, podczas gdy jego konkurent urośnie o 31 proc., jeśli chodzi o udział w rynku smartfonów – wynika z przewidywań analityków firmy Strategy Analytics. Oznacza to, że udział firmy z logo jabłka utrzyma się na poziomie 21 proc., jak to miało miejsce w 2012 roku, zaś Samsung obejmie jedną trzecią rynku. W posiadaniu obu firm pod koniec tego roku znajdzie się więc ponad 50 proc. rynku.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy sprzedaż urządzeń z logo jabłka zwiększy się do 180 mln ze 135 mln w ubiegłym roku, co oznacza wzrost o 33 proc. Samsung z kolei poprawi sprzedaż swoich smartfonów o 35 proc., co oznaczać będzie, że klienci kupią 290 mln urządzeń koreańskiego producenta zamiast ubiegłorocznych 215 mln.

Liczby są imponujące, a mówią tyle, że Samsung staje się niekwestionowanym liderem tej branży.

- Spodziewamy się, że Samsung zwiększy przewagę nad Apple w tym roku, ponieważ ma znacznie bogatsze portfolio produktów – powiedział agencji Reuters Neil Mawson, dyrektor wykonawczy Strategy Analytics. – Koreański producent działa w większej liczbie kategorii niż Apple, co powinno dać mu możliwość zwiększenia liczby sprzedanych urządzeń.

Czyżby zawiodła doskonale sprawdzająca się do tej pory strategia Apple, polegająca na oferowaniu tylko jednego modelu dość drogiego telefonu, w wersji odnawianej raz na rok?  W starciu z konkurentem zalewającym rynek wieloma modelami w różnych przedziałach cenowych okazuje się  mniej skuteczna. Z tego powodu Brian J. White, analityk Topeka Capital Market, prognozuje, że Apple w przyszłym roku może wypuścić na rynek iPhone'a Mini, tańszą wersję swojego smartfonu z wyższej półki. Ubiegłoroczne pojawienie się iPada Mini sugeruje, że ta wiadomość brzmi wiarygodnie. Według White'a premiery następnej wersji zwykłego iPhone'a – iPhone 5S – można się spodziewać już w maju lub czerwcu, a nie w październiku, jak to miało miejsce w poprzednich latach. Analityk sądzi też, że mogą się pojawić na rynku iPhone'y o różnych rozmiarach wyświetlacza.

Ale i Samsung nie zasypia gruszek w popiele. W kwietniu możemy więc się spodziewać premiery kolejnej wersji największego przeboju Samsunga – smartfonu Galaxy S IV, a potem – nowego phabletu (smartfono-tabletu) Galaxy Note III.

W Polsce przewaga Samsunga nad Apple jest znacznie większa niż na rynku globalnym. Według szacunków „Rz" udział iPhone'ów w naszym rynku pod koniec 2012 roku nie przekraczał 10 proc.. Z kolei według raportu firmy MEC Analytics and Insight z połowy ubiegłego roku udział ten utrzymywał się na poziomie 6 proc., a Samsung był odpowiedzialny za 32 proc. rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się Nokia i Sony Ericsson.

- W 2012 roku Samsung sprzedał ponad 4 mln telefonów komórkowych i zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży smartfonów w Polsce z udziałem w rynku sięgającym niemal 50 proc. – mówi Tomasz Marzecki, menedżer produktu w Samsung Electronics Polska. – Biorąc pod uwagę ofertę w 2012 roku, największym hitem okazał się nasz flagowy model Galaxy S III, którego do tej pory sprzedaliśmy ponad 200 tys. sztuk.

Jak szacuje firma IDC, w tym roku sprzedanych zostanie na świecie 875 mln smartfonów, o 27 proc. więcej niż w 2012 roku.

Wygląda na to, że w starciu gigantów branży smartfonowej – Apple kontra Samsung – wynikiem na 2013 rok będzie 0:1 dla koreańskiej firmy. W ciągu najbliższego roku Apple pozostanie w miejscu, podczas gdy jego konkurent urośnie o 31 proc., jeśli chodzi o udział w rynku smartfonów – wynika z przewidywań analityków firmy Strategy Analytics. Oznacza to, że udział firmy z logo jabłka utrzyma się na poziomie 21 proc., jak to miało miejsce w 2012 roku, zaś Samsung obejmie jedną trzecią rynku. W posiadaniu obu firm pod koniec tego roku znajdzie się więc ponad 50 proc. rynku.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!