Artman – już wkrótce nowa marka odzieżowa i większa sieć handlowa

W tym roku krakowska spółka odzieżowa Artman zamierza wprowadzić na rynek nową markę, adresowaną do osób nieco starszych niż obecna oferta dla młodzieży, sygnowana House. W planach przedsiębiorstwa jest też znaczne powiększenie sieci sklepów firmowych.

Publikacja: 07.01.2008 00:01

Sklep marki House

Sklep marki House

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

W połowie roku Artman otworzy pierwsze salony z odzieżą nowej marki, tym razem dla osób w wieku 25- 35 lat. Nie rezygnuje przy tym z uruchamiania kolejnych placówek z ubiorami House.

W ciągu trzech lat liczba punktów firmowych firmy ma wzrosnąć ze 188 do 400. Część z nich otwartych zostanie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie dotychczas firma uruchomiła ponad 70 swoich sklepów W zeszłym roku spółka powiększyła firmową sieć handlową o kolejne 36 procent. Aby usprawnić dystrybucję za granicą Artman zaczął organizować spółki zależne, odpowiedzialne za ekspansję sieci na lokalnym rynku. Pierwsze już powstały na Słowacji i w Czechach, wkrótce utworzone zostaną także na Litwie i w Rumunii.

Zamierzenia te będą – według zapewnień zarządu – wykonane, mimo że spółce prawdopodobnie nie udało się w pełni zrealizować wcześniej ogłoszonej prognozy na 2007 r.

Ze wstępnych szacunków zarządu wynika, że zysk netto wyniesie od 10,5 do 11,1 milionów złotych, a przychody 259,8 milionów złotych. Prognoza ogłoszone przez spółkę w marcu 2007 r. zakładała przychody w wysokości 270 milionów złotych i zysku netto na poziomie 11 milionów złotych.

– Niewielkie odchylenie od planowanej prognozy spowodowane zostało wyjątkowo niskim kursem dolara – wyjaśnia Grzegorz Koterwa, członek zarządu Artmana. Dodaje: – W budżecie spółki kurs ten został założony na poziomie 3,05 złotych, w rzeczywistości był średnio o 10 procent niższy. Tymczasem blisko 90 procent sprzedaży eksportowej Artmana rozlicza się w amerykańskiej walucie.

– Mniejsze przychody to także efekt likwidacji w połowie roku sprzedaży hurtowej marek obcych, ale to przyniesie w przyszłości poprawę rentowności spółki – dodaje Grzegorz Koterwa.

Osiągnięte w 2007 r. wyniki są znacznie lepsze niż uzyskane rok wcześniej. Zysk netto będzie wyższy o 59 – 67 procent, a przychody o 26 procent. Szczególnie udany był dla spółki czwarty kwartał.

Artman jest firmą odzieżową, która podobnie jak LPP czy Redan, zajmuje się projektowaniem i dystrybucją ubrań. Są one produkowane głównie w krajach Dalekiego Wschodu.

W połowie roku Artman otworzy pierwsze salony z odzieżą nowej marki, tym razem dla osób w wieku 25- 35 lat. Nie rezygnuje przy tym z uruchamiania kolejnych placówek z ubiorami House.

W ciągu trzech lat liczba punktów firmowych firmy ma wzrosnąć ze 188 do 400. Część z nich otwartych zostanie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie dotychczas firma uruchomiła ponad 70 swoich sklepów W zeszłym roku spółka powiększyła firmową sieć handlową o kolejne 36 procent. Aby usprawnić dystrybucję za granicą Artman zaczął organizować spółki zależne, odpowiedzialne za ekspansję sieci na lokalnym rynku. Pierwsze już powstały na Słowacji i w Czechach, wkrótce utworzone zostaną także na Litwie i w Rumunii.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca