Reklama

Artman – już wkrótce nowa marka odzieżowa i większa sieć handlowa

W tym roku krakowska spółka odzieżowa Artman zamierza wprowadzić na rynek nową markę, adresowaną do osób nieco starszych niż obecna oferta dla młodzieży, sygnowana House. W planach przedsiębiorstwa jest też znaczne powiększenie sieci sklepów firmowych.

Publikacja: 07.01.2008 00:01

Sklep marki House

Sklep marki House

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

W połowie roku Artman otworzy pierwsze salony z odzieżą nowej marki, tym razem dla osób w wieku 25- 35 lat. Nie rezygnuje przy tym z uruchamiania kolejnych placówek z ubiorami House.

W ciągu trzech lat liczba punktów firmowych firmy ma wzrosnąć ze 188 do 400. Część z nich otwartych zostanie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie dotychczas firma uruchomiła ponad 70 swoich sklepów W zeszłym roku spółka powiększyła firmową sieć handlową o kolejne 36 procent. Aby usprawnić dystrybucję za granicą Artman zaczął organizować spółki zależne, odpowiedzialne za ekspansję sieci na lokalnym rynku. Pierwsze już powstały na Słowacji i w Czechach, wkrótce utworzone zostaną także na Litwie i w Rumunii.

Zamierzenia te będą – według zapewnień zarządu – wykonane, mimo że spółce prawdopodobnie nie udało się w pełni zrealizować wcześniej ogłoszonej prognozy na 2007 r.

Ze wstępnych szacunków zarządu wynika, że zysk netto wyniesie od 10,5 do 11,1 milionów złotych, a przychody 259,8 milionów złotych. Prognoza ogłoszone przez spółkę w marcu 2007 r. zakładała przychody w wysokości 270 milionów złotych i zysku netto na poziomie 11 milionów złotych.

– Niewielkie odchylenie od planowanej prognozy spowodowane zostało wyjątkowo niskim kursem dolara – wyjaśnia Grzegorz Koterwa, członek zarządu Artmana. Dodaje: – W budżecie spółki kurs ten został założony na poziomie 3,05 złotych, w rzeczywistości był średnio o 10 procent niższy. Tymczasem blisko 90 procent sprzedaży eksportowej Artmana rozlicza się w amerykańskiej walucie.

Reklama
Reklama

– Mniejsze przychody to także efekt likwidacji w połowie roku sprzedaży hurtowej marek obcych, ale to przyniesie w przyszłości poprawę rentowności spółki – dodaje Grzegorz Koterwa.

Osiągnięte w 2007 r. wyniki są znacznie lepsze niż uzyskane rok wcześniej. Zysk netto będzie wyższy o 59 – 67 procent, a przychody o 26 procent. Szczególnie udany był dla spółki czwarty kwartał.

Artman jest firmą odzieżową, która podobnie jak LPP czy Redan, zajmuje się projektowaniem i dystrybucją ubrań. Są one produkowane głównie w krajach Dalekiego Wschodu.

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama