Medialną akcję informacyjną firmy HJ Heinz Polska zapoczątkowało ogłoszenie we wczorajszej "Rzeczpospolitej".
Właściciel Pudliszek wyjaśnia w nim, że spółka Agros Nova – jego największy konkurent na rynku przetworów pomidorowych – dopuściła się czynu nieuczciwej konkurencji wobec niego, ponieważ w reklamowała swój koncentrat Łowicz jako "najbardziej pomidorowy".
W Heinz Polska tłumaczą, że wzięli na siebie koszt poinformowania konsumentów, że ci zostali wprowadzeni w błąd, ponieważ Agros Nova nie wywiązała się jak należy z wyroku sądu. Ten w październiku 2008 r. nakazał jej poinformować o swoich nieuczciwych działaniach w mediach. "Forma tamtych spotów praktycznie uniemożliwiała zapoznanie się z komunikatem" – napisał w oświadczeniu Heinz.
W Agros Novej nie kryją oburzenia ogłoszeniem Heinz Polska. Joanna Bancerowska, rzecznik firmy, zwraca uwagę, że Heinz podszył się pod Agros Novą i opublikował wyjaśnienie, do którego ta nie była zobowiązana. Dodaje, że spółka nie wyklucza oddania sprawy do sądu.
– Działanie firmy H. J. Heinz Polska jest wyrazem rażącego lekceważenia treści wyroku sądu – komentuje Bancerowska.