Forum Odpowiedzialnego Biznesu, najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się promocją zasad społecznej odpowiedzialności biznesu opublikowała raport, z którego wynika, że rośnie zaangażowanie małych i średnich przedsiębiorstw w mniejszych miastach. — Do tej pory sądzono, że działania z zakresu CSR to domena wyłącznie dużych firm z międzynarodowymi korzeniami, skupionych w największych aglomeracja. Tegoroczny raport zmienia ten pogląd - mówi Mirella Panek - Owsiańska. Drugim ważnym trendem jest coraz powszechniejsze zastosowanie mediów społecznościowych w działania CSR.
W raporcie wyróżniono 117 dobrych praktyk, które podzielone zostały na pięć obszarów: społeczeństwo, rynek, środowisko, miejsce pracy oraz zarządzanie i raportowanie. — Na podstawie 48 najciekawszych praktyk stworzone zostały opisy dotyczące wolontariatu pracowniczego, pomocy powodzianom, ekobiura i profilaktyki zdrowotnej - wyjaśnia Ewa Albińska w FOB.
Opublikowaniu wyników raportu towarzyszyła debata, w czasie, której zaproszeni goście rozmawiali o zrównoważonym rozwoju światowej gospodarki oraz omawiali raport „Europa 2020".