5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Koszty rozmów za granicą w sieci T-Mobile takie same jak w Polsce, pozostawienie marki Heyah. PTC ujawnia pierwsze szczegóły zamiany marki Era na brand niemieckiego właściciela

Publikacja: 19.05.2011 12:46

5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Foto: Bloomberg

Po 15  latach od narodzin zniknie z rynku marka Era. 5 czerwca Polska Telefonia Cyfrowa wprowadzi do użytku na polskim rynku markę T-Mobile – powiedział Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC.

Rebranding to efekt przejęcia 100 proc. udziałów PTC przez niemiecką grupę Deutsche Telekom. - Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne oferty – podkreślił Rakowski. Jakie to będą oferty, na razie jednak nie zdradził.

Klienci i rynek poznają je szczegółowo dopiero przed właściwym rebrandingiem. Ujawniono jednak np., że abonenci będą mogli wykonywać nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile poza Polską: na numery w tych krajach Unii Europejskiej, gdzie grupa DT działa pod marką T-Mobile, oraz na numery T-Mobile w USA. W przypadku Wielkiej Brytanii ta oferta obejmie również sieć Orange, jako że Deutsche Telekom i France Telecom utworzyły tam spółkę. Przedstawiciele PTC zapewniali, że w Polsce z grupą TP taki pomysł nie będzie realizowany. – Pozostajemy konkurentami – mówił Grzegorz Bors, członek zarządu PTC.

Właściciel Ery nie łudzi się jednak, że zmiana marki dokona sprzedażowych cudów. – Nie przewidujemy skoku rynkowego, ale nie oczekujemy też spadku  – powiedział Rakowski pytany, ilu klientów PTC chce zdobyć dzięki rebrandingowi. –  Wskaźnik EBITDA (zysk pomniejszony o amortyzację) powinien zostać na poziomie z ub.r.  Przychody,  jeśli się wahną, to bardzo niewiele, 0 – 2 proc. w dół – dodawał.

PTC nie zamierza  rezygnować ze swojego subbrandu na kartę – Heyah. – Będę się starał, aby była dalej rozwijana. Myślę, że dalej będzie pokazywać swoją łapę – zapewnił Rakowski. Pytany o wydatki na kampanię reklamową powiedział:  –  Może "pęknąć" setka (mln zł – red.).

Ta kwota rozbudziła wyobraźnię analityków giełdowych. DM BZ WBK wysłał do inwestorów notkę ostrzegającą, że w III i IV kwartale konkurencyjna grupa Telekomunikacji Polskiej, właściciel Orange, może negatywnie zaskoczyć rynek, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży usług komórkowych.  Zwracał przy tym uwagę, że nie tylko PTC może zmienić w tym roku markę, ale także Polkomtel, jeśli zostanie przejęty przez inwestora branżowego.

PTC wypracowała w 2010 r. 7,3 mld zł przychodów i 2,75 mld zł EBITDA oraz miała na koniec grudnia 13,26 mln klientów.  Na koniec marca już mniej – 13,17 mln

Po 15  latach od narodzin zniknie z rynku marka Era. 5 czerwca Polska Telefonia Cyfrowa wprowadzi do użytku na polskim rynku markę T-Mobile – powiedział Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC.

Rebranding to efekt przejęcia 100 proc. udziałów PTC przez niemiecką grupę Deutsche Telekom. - Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne oferty – podkreślił Rakowski. Jakie to będą oferty, na razie jednak nie zdradził.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca