Reklama

5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Koszty rozmów za granicą w sieci T-Mobile takie same jak w Polsce, pozostawienie marki Heyah. PTC ujawnia pierwsze szczegóły zamiany marki Era na brand niemieckiego właściciela

Publikacja: 19.05.2011 12:46

5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Foto: Bloomberg

Po 15  latach od narodzin zniknie z rynku marka Era. 5 czerwca Polska Telefonia Cyfrowa wprowadzi do użytku na polskim rynku markę T-Mobile – powiedział Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC.

Rebranding to efekt przejęcia 100 proc. udziałów PTC przez niemiecką grupę Deutsche Telekom. - Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne oferty – podkreślił Rakowski. Jakie to będą oferty, na razie jednak nie zdradził.

Klienci i rynek poznają je szczegółowo dopiero przed właściwym rebrandingiem. Ujawniono jednak np., że abonenci będą mogli wykonywać nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile poza Polską: na numery w tych krajach Unii Europejskiej, gdzie grupa DT działa pod marką T-Mobile, oraz na numery T-Mobile w USA. W przypadku Wielkiej Brytanii ta oferta obejmie również sieć Orange, jako że Deutsche Telekom i France Telecom utworzyły tam spółkę. Przedstawiciele PTC zapewniali, że w Polsce z grupą TP taki pomysł nie będzie realizowany. – Pozostajemy konkurentami – mówił Grzegorz Bors, członek zarządu PTC.

Właściciel Ery nie łudzi się jednak, że zmiana marki dokona sprzedażowych cudów. – Nie przewidujemy skoku rynkowego, ale nie oczekujemy też spadku  – powiedział Rakowski pytany, ilu klientów PTC chce zdobyć dzięki rebrandingowi. –  Wskaźnik EBITDA (zysk pomniejszony o amortyzację) powinien zostać na poziomie z ub.r.  Przychody,  jeśli się wahną, to bardzo niewiele, 0 – 2 proc. w dół – dodawał.

PTC nie zamierza  rezygnować ze swojego subbrandu na kartę – Heyah. – Będę się starał, aby była dalej rozwijana. Myślę, że dalej będzie pokazywać swoją łapę – zapewnił Rakowski. Pytany o wydatki na kampanię reklamową powiedział:  –  Może "pęknąć" setka (mln zł – red.).

Reklama
Reklama

Ta kwota rozbudziła wyobraźnię analityków giełdowych. DM BZ WBK wysłał do inwestorów notkę ostrzegającą, że w III i IV kwartale konkurencyjna grupa Telekomunikacji Polskiej, właściciel Orange, może negatywnie zaskoczyć rynek, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży usług komórkowych.  Zwracał przy tym uwagę, że nie tylko PTC może zmienić w tym roku markę, ale także Polkomtel, jeśli zostanie przejęty przez inwestora branżowego.

PTC wypracowała w 2010 r. 7,3 mld zł przychodów i 2,75 mld zł EBITDA oraz miała na koniec grudnia 13,26 mln klientów.  Na koniec marca już mniej – 13,17 mln

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama