– W czerwcu w Polsce pojawi się nasza nowa marka Jeżówka, pod którą będziemy sprzedawać wódki smakowe ze średniej półki cenowej – mówi "Rz" William Carey, prezes notowanego na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie CEDC, wicelidera rynku wódki w Polsce. – W pierwszej kolejności wprowadzimy smak jabłkowo-miętowy, wiśniowy i cytrynowy – dodaje szef CEDC.
Wódki smakowe – których udział w rynku wynosi 20 proc. – radzą sobie z kryzysem w branży lepiej niż czyste. Firma badawcza Nielsen podaje, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. popyt na nie skurczył się o 0,33 proc. Natomiast łączna sprzedaż wódki spadła w tym czasie o ok. 7 proc.
Prezes CEDC nie zdradza, jakie udziały chciałby zdobyć dla swojej nowej marki. Sukces Jeżówki oznacza odebranie udziałów m.in. marce Lubelskiej produkowanej przez Stock Polska. W 2010 r. podwoiła ona swoje udziały rynkowe. Obecnie przekraczają one ok. 25 proc. Szczególnie dobrze sprzedają się Lubelska cytrynowa i porzeczkowa.
To właśnie Stock Polska w połowie 2009 r. odebrał CEDC pozycję lidera w Polsce. Dokonał tego głównie za sprawą Czystej de Luxe, obecnie najpopularniejszej wódki w Polsce. Zdaniem analityków CEDC zbyt długo nie reagował na ekspansję Stocka. Do walki o rynek wrócił pod koniec 2010 r., wprowadzając Żubrówkę Białą. Zdaniem prezesa Careya marka ta ma szansę stać się najpopularniejszą wódką w Polsce. Obecnie jej sprzedaż rośnie szybciej, niż spodziewała się firma.