- Na razie prowadzone są rozmowy z klubem – mówi „Rz" Zbigniew Madej, rzecznik Kompanii Węglowej. Górniczy gigant chce bowiem zmienić swoją strategię promocji. Słowa „sponsoring" spółki skarbu państwa unikają jednak jak ognia. Jest to spowodowane rozporządzeniem ministra skarbu z 2009 r. w którym kwestie sponsoringu sportowego zosatły bardzo zaostrzone. Kompania Węglowa, jeśli dojdzie do podpisania umowy z Górnikiem Zabrze, będzie się reklamować na koszulkach piłkarzy. - Nasze logo będzie wtedy widoczne w telewizji podczas transmisji meczów, a zdaniem firmy trzeba się bardziej reklamować tam gdzie nie wszyscy muszą nas znać – tłumaczy plany Kompanii Zbigniew Madej. Dodaje, że przeorientowanie strategii promocji firmy nie jest związane tylko z rozmowami z Górnikiem Zabrze. – Będziemy budować markę nie tylko przez wspieranie piłki nożnej, ale też innych dyscyplin sportowych oraz innych dziedzin, np. kultury – tłumaczy rzecznik.
Klub piłkarski wspiera także np. lubelska Bogdanka. Chodzi o obecny GKS Bogdanka (kopalnia wykupiła teraz prawo do nazwy), czyli były Górnik Łęczna. Siatkarzy natomiast wspiera Jastrzębska Spółka Węglowa (Jastrzębski Węgiel). Ale nie tylko – JSW wspiera też hokej (Jastrzębski Klub Hokejowy GKS Jastrzębie).