Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie ma mocnych na Allegro

W tym roku sprzedaż za pośrednictwem serwisu ma wynieść 8,6 mld zł. To więcej niż obroty e-sklepów w Polsce

Publikacja: 03.08.2011 20:37

Nie ma mocnych na Allegro

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Serwis aukcyjny Allegro umacnia się na pozycji zdecydowanego lidera handlu internetowego w naszym kraju. W tym roku prognozuje, że za jego pośrednictwem zostaną sprzedane towary za 8,6 mld zł. To wstępna prognoza i może zostać przekroczona. Na 2010 r. Allegro prognozowało sprzedaż także mniejszą niż ostateczne 7,6 mld zł. Euromonitor International przewiduje, że w 2011 r. e-sklepy w Polsce osiągną 7,5 mld zł obrotu.

Według Alledrogo.pl, monitorującego aukcje na serwisie, w czerwcu było ich niemal  500 tys. dziennie, a finalizowano ponad 100 tys. Na Allegro sprzedają zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Od małych sklepów przez znane w sieci marki po koncerny. Sprzedawał w ten sposób choćby Electro World, ten sposób testuje też Carrefour.

Allegro umacnia swoją pozycję mimo pojawiających się co jakiś czas informacji o oszukanych klientach, którzy nie otrzymali opłaconego towaru. Osoby zgłaszające takie problemy twierdzą, że serwis ogranicza się do zablokowania konta sprzedawcy. Oszukani, jeśli chcą dochodzić swoich praw, muszą sami się zgłaszać na policję i składać pozwy sądowe.

Drugim problemem jest wciąż częste oferowanie podróbek jako towarów oryginalnych. Allegro współpracuje w ich wychwytywaniu z producentami w ramach programu "Współpraca w ochronie praw". Jednak znalezienie ich w ofercie, zwłaszcza jeśli chodzi o marki luksusowe, wciąż jest bardzo trudne. Wszystkie serwisy aukcyjne mają z tym problem, ale dotychczas to kupujący zostawał z problemem odzyskania środków za rzekomy oryginał.

Zgodnie z niedawnym orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości sądy krajowe mogą już nakazywać serwisom, aby walczyły z podróbkami sprzedawanymi za ich pośrednictwem. – W tej chwili pracujemy nad analizą dokumentów i sprawdzamy, czy i w jakim stopniu zajdzie konieczność zmiany w polityce serwisu – mówi Joanna Wagner z biura prasowego Allegro.

Reklama
Reklama

Serwis podaje, że w ramach programu WOP ma 136 partnerów reprezentujących 255 marek. – Miesięcznie serwis otrzymuje od partnerów około 7 tys. zgłoszeń aukcji, które mogą naruszać ich prawa – dodaje Joanna Wagner.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama