Reklama

Kontrowersyjna ustawa znowu w grze. Rząd zajmie się Polską Agencją Geologiczną

Już po raz drugi kontrowersyjny projekt ustawy o Polskiej Agencji Geologicznej trafia na obrady Rady Ministrów.

Aktualizacja: 02.04.2019 09:06 Publikacja: 02.04.2019 08:43

Kontrowersyjna ustawa znowu w grze. Rząd zajmie się Polską Agencją Geologiczną

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Za pierwszym razem projekt ustawy o PAG trafił tam bez wiedzy ministra środowiska i został zdjęty po publikacji „Rzeczpospolitej”.

Powrót projektu na obrady rządu jest co najmniej zaskakujący. Już w lutym Małgorzata Golińska, wiceminister środowiska, przekazała informację o wstrzymaniu prac nad projektem ustawy o Polskiej Agencji Geologicznej. A jednak – ustawa ta jest wpisana w dzisiejsze obrady Rady Ministrów.

Co więcej, ustawa jest krytykowana ze wszystkich stron – nie tylko za proponowane rozwiązania, ale nawet za sam przebieg jej powstawania, owiany tajemnicą. Geolodzy oskarżają ministerstwo środowiska, że w ten sposób chce zniszczyć działający od blisko stu lat Państwowy Instytut Geologiczny. O nieprawidłowościach w finansowaniu PIG przez ministerstwo środowiska i departamenty podległe Mariuszowi Orionowi Jędryskowi pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama