Volvo V40 – czas na hatchback

6 marca, podczas salonu w Genewie, Volvo zaprezentuje pierwszy w historii marki pięciodrzwiowy hatchback – nowy model V40.

Aktualizacja: 29.02.2012 15:39 Publikacja: 29.02.2012 15:37

Volvo V40

Volvo V40

Foto: Materiały Promocyjne

Pracę nad autem rozpoczęto od badań przeprowadzonych wśród aktualnych użytkowników Volvo. W ten sposób uzyskano informację o najbardziej pożądanych funkcjach, które powinien posiadać samochód.

– Volvo V40 został zaprojektowane od podstaw zgodnie z nową strategią – „Volvo zaczyna się od Ciebie". Model wyróżnia się nowoczesnym designem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wszechstronnością. To innowacyjny samochód, o luksusowym skandynawskim wyglądzie, który został wykonany z drobiazgową dbałością o detale - podkreśla Stefan Jacoby, prezes Volvo Car Corporation.

Auto zbudowano na nowym podwoziu, które, jak zapewnia producent, zapewnia dużą przyjemność z podróżowania przy  przy zachowaniu sportowych właściwości jezdnych. Volvo V40 będzie dostępne w ośmiu wersjach  silnikowych  – od ekonomicznego diesla  po silnik benzynowy T5 z turbodoładowaniem o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie jednostki napędowe zostały wyposażone w ekologiczne funkcję start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania.

Wśród nowinek technologicznych nowego Volvo w kwestii bezpieczeństwa na uwagę zwraca poduszka powietrzna dla... pieszych.  W przypadku zderzenia z przechodniem spod maski wystrzeli poduszka powietrzna, która swoim zasięgiem pokryje całą szybę.

Zadbano też o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. V40 zostało wyposażone w czujniki utrzymywania toru jazdy oraz system parkowania równoległego – Park Assist Pilot.  System unikania kolizji w ruchu miejski – City Safety, został zmodernizowany i potrafi wyhamować samochód do zera, przy prędkości do 50 km/h.

Produkcja Volvo  V40 ruszy w maju. Samochód będzie wytwarzany w  belgijskiej fabryce Volvo w Ghent. Szwedzka firma szacuje sprzedaż nowego modelu na poziomie 90 tys. sztuk rocznie. 85 proc. nabywców mają stanowić mieszkańcy Europy.

Pracę nad autem rozpoczęto od badań przeprowadzonych wśród aktualnych użytkowników Volvo. W ten sposób uzyskano informację o najbardziej pożądanych funkcjach, które powinien posiadać samochód.

– Volvo V40 został zaprojektowane od podstaw zgodnie z nową strategią – „Volvo zaczyna się od Ciebie". Model wyróżnia się nowoczesnym designem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wszechstronnością. To innowacyjny samochód, o luksusowym skandynawskim wyglądzie, który został wykonany z drobiazgową dbałością o detale - podkreśla Stefan Jacoby, prezes Volvo Car Corporation.

Materiał partnera
Zrównoważone łańcuchy dostaw to dla biznesu wyzwania, ale też szanse
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Materiał partnera
Producent napojów i przekąsek stawia na fotowoltaikę
Materiał partnera
Inwestycje w dobrostan wzmacniają firmy
Biznes
Tasmania zachęca turystów nietypowymi ofertami pracy tymczasowej. Bez pensji, ale z benefitami
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Biznes
UOKiK sprawdza możliwy monopol w portach
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży