Reklama

Nissan spodziewa się zysku najmniejszego od 9 lat

Nissan Motor obniżył znów prognozę rocznego zysku do najniższego od 9 lat z powodu kosztów i słabej sprzedaży w Stanach, a w ramach zmian po Ghosnie dokonał restrukturyzacji kierownictwa

Publikacja: 24.04.2019 16:19

Nissan spodziewa się zysku najmniejszego od 9 lat

Foto: Bloomberg

Japońska firma samochodowa spodziewa się zmniejszenia zysku operacyjnego w roku finansowym do 31 marca 2019 o 45 proc. do 318 mld jenów (2,53 mld euro) wobec pierwotnej sumy 450 mld z powodu większych wydatków na przedłużenie gwarancji na jej największym rynku amerykańskim - podał Reuter.

Japończycy wyjaśnili, że sprzedaż zmalała po aresztowaniu Carlosa Ghosna, więc roczny zysk będzie najmniejszy od roku zakończonego 31 marca 2010. To drugie obniżenie prognozy w bieżącym roku, wcześniej podali liczbę 410 mld jenów.

Malejący zysk był największym problemem Nissana jeszcze przed aresztowaniem Ghosna w listopadzie. Firma starała się zmniejszać kosztowne zachęty w Stanach, od lat jej wyniki finansowe zależały od dużych rabatów na tym rynku, aby mogła sprzedawać kompaktowe SUVy Rogue i limuzyny Altima.

Prezes Hiroto Saikawa dąży do zamknięcia epoki Ghosna, zapowiedział, że nie będzie walczyć o udział rynkowy, a skupi się na poprawianiu marży zysku. Nissan postanowił też poświęcić więcej uwagi Chinom, swemu drugiemu rynkowi, choć na razie sprzedaż tam maleje. Nissan ogłosi roczny bilans 14 maja.

Teraz poinformował o odejściu wiceprezesa odpowiedzialnego w Japonii, Azji i Oceanii za marki Nissan, Datsun i Infiniti, Daniele Schillaciego, który postanowił pracować w Europie. Odpowiedzialnym za codzienne funkcjonowanie Nissana będzie świeżo mianowany wicedyrektor generalny Yasuhiro Yamauchi. Nissan dokooptował do swego zarządu szefów większych rynków: Japonii, Ameryki Płn. i Chin.

Reklama
Reklama

Zmian dokonano na podstawie zaleceń niezależnej komisji, która przygotowała nowy tryb zarządzania firmą, bo uznała, że niedociągnięcia w tym zakresie miały tylko jedną przyczynę: nadmierne skupienie władzy w rękach Carlosa Ghosna.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama