Kampanię, która potrawa do połowy 2015 r. będzie realizowana prze Polską Izbę Mleka (PIM) we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka – podała PIM. Jej projekt został zatwierdzony oficjalnie przez Komisję Europejską 28 czerwca. „Rz" o zgodzie Brukseli dla polskiego programu napisała już w połowie czerwca.
Do Komisji Europejskiej wpłynęło tym razem 41 projektów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych. Spośród nich KE zaakceptowała do realizacji 20, w tym dwa z Polski. Drugą polską kampanią będzie promocja mięsa wysokiej jakości realizowana przez Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego. Jej wartość to ok. 1,65 mln euro.
Kampanie promocyjne są finansowana ze środków Unii Europejskiej (50 proc. budżetu), kasy państwa (30 proc.) oraz krajowego funduszu promocji mleka (20 proc.).
" Mam kota na punickie mleka" potrwa trzy lata, promować będzie mleko, sery i napoje mleczne. Skierowana będzie do dzieci w wieku 8-13 lat oraz matek oraz opiekunów. Działania prowadzone będę w 20 miastach Polski. PIM wyjaśnia, że celem kampanii będzie zbudowanie świadomości grup docelowych na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych mleka i jego przetworów, poprawa wizerunku polskich produktów mleczarskich oraz wzrost konsumpcji.
-Nasza kampania będzie inna niż dotychczasowe realizowane na terenie Polski – informuje Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka. – Naszym zamiarem jest dotarcie do szerokiego grona dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów w celach edukacji i wzrostu świadomości. Dlatego też znaczną część działań prowadzić będziemy w szkołach i we współpracy ze szkołami, aby przekaz, który kierować będziemy do grupy docelowej, stał się nieodłącznym elementem ich codziennej edukacji. Prowadzić będziemy również działania eventowe, różne formy współzawodnictwa i zabawy, zapewniając atrakcyjną formę informacji dla odbiorców kampanii – dodaje Maliszewska.