Harper Hygienics będzie inwestował

Walka na rynku się nasila, bo klienci szukają coraz tańszych produktów. Mimo to zarząd liczy, że kolejny rok będzie dla spółki udany.

Publikacja: 29.11.2012 02:23

Wytwarzający produkty kosmetyczno-higieniczne Harper Hygienics w ciągu najbliższych 16 miesięcy zainwestuje ok. 37 mln zł w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Dzięki temu jego moce produkcyjne wzrosną. Zarząd nie ujawnia na razie, jak mocno. Pieniądze na inwestycje spółka pozyskała z emisji akcji. – Na razie nie planujemy kolejnego podwyższenia kapitału – mówi Robert Neymann, prezes Harper Hygienics.

Ubiegły rok był dla branży bardzo trudny z powodu galopujących cen bawełny. – W ciągu sześciu miesięcy wzrosły o 300 proc. Ten rok jest dużo lepszy. Spodziewamy się, że IV kwartał będzie udany – mówi prezes. Nie kryje zarazem, że sytuacja na rynku jest trudna ze względu na bardzo dużą presję na marże, zarówno ze strony dystrybutorów (m.in. sieci dyskontów), jak i konsumentów.

Biorąc pod uwagę prognozy makroekonomiczne, 2013 r. też nie zapowiada się dla gospodarki optymistycznie. – Ale po kryzysowym 2011 r. nasza firma jest już dobrze przygotowana i 2013 r. powinien być dla niej co najmniej tak samo dobry jak ten rok lub lepszy – mówi prezes.

Flagową marką Harper Hygienics jest Cleanic. Firma podaje, że jest liderem polskiego rynku w sześciu kluczowych dla spółki kategoriach (m.in. płatkach, patyczkach i chusteczkach do demakijażu). – Jedynie w chusteczkach dziecięcych zajmujemy drugą pozycję – wskazuje Neymann.

O tym, że polski rynek produktów higienicznych jest trudny, przekonał się koncern Kimberly-Clark (papier Velvet, pieluszki Huggies). Postanowił się wycofać ze wszystkich krajów Europy z wyjątkiem Włoch.

– Nie jest to dla nas przełomowa wiadomość. Nasze asortymenty w niewielkiej części się pokrywają. Nie zamierzamy składać oferty zakupu marki Velvet, bo w tym segmencie jest potężna presja na marże – mówi Neymann. Pieluszki Huggies też spółki nie kuszą. Powód? Bardzo duża konkurencja, m.in. ze strony koncernu P&G (pieluszki Pampers).

Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii