Reklama
Rozwiń
Reklama

Wjechała chińska konkurencja

Ze stoiskiem pomiędzy luksusowym japońskim Infiniti, popularną koreańską KIĄ i Mercedesem, chiński Qoros ma znacznie więcej zwiedzających, niż gdyby ulokował się gdzieś obok aut Taty, czy w „w innej części Azji" na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Publikacja: 06.03.2013 10:37

Qoros, które produkcję technologicznie wspierają  znane firmy  międzynarodowe miał tutaj prawdziwą premierę. Z fanfarami, konfetti i przemówieniami szefów.

Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata/Chryslera zapytany, czy obawia się takiej konkurencji, bez chwili wahania odpowiedział:— Boję się i to bardzo. Wiem,że w każdej chwili  może pojawić się poważna konkurencja i tak się właśnie stało.

Po kilku chińskich porażkach na rynku europejskim widać wyraźnie,że Qoros będzie miał czym powalczyć i to nie tylko ceną. Chińczycy pokazali Qorosa3 sedana oraz dwa modele koncepcyjne pokazujące dokąd firma zmierza. Poprzednie chińskie auta, jakie pojawiały się na największych światowych salonach samochodowych, najczęściej były toporne, nie do końca przemyślane. W przypadku Qorosa, to już całkiem nowa jakość,  z najnowszym systemem IT, który coraz częściej jest montowany także  w europejskich autach. Chińska „3" była testowana przez dwa lata, aby można było wyeliminować wszelkie niedoróbki. Auto znajdzie się na chińskim rynku w drugiej połowie tego roku, a pod koniec 2013, najprawdopodobniej w ostatnim kwartale pojawi się również w Europie. Kolejne modele mają pokazać się w odstępach półrocznych. Czyli drugiego Qorosa gotowego do wjazdu na rynek pewnie zobaczymy podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Auto produkowane jest w Changshu w Chinach, gdzie została zatrudniona grupa zagranicznych specjalistów i inżynierów, między innymi z Magana Steyr, Continentala, Microsofta i Harmana.

Szczególną uwagę producent przykłada do starannego wykończenia wnętrza. Siedzenia skórzane, już nie ma mowy o jakiejś tapicerce w misiaczki, jaką pokazywała jedna z chińskich firm podczas  salonu w Detroit  pięć lat temu. I potem zaginęła bez wieści.

Reklama
Reklama

Panele w autach Qorosa  zostały zastąpione przez ekran dotykowy, bo producent uznał,że mniej rozprasza podczas jazdy. Zaś komputer pokładowy nieustannie kontroluje stan auta podczas jazdy i w  razie jakichkolwiek nieprawidłowości sam „umawia" wizytę w serwisie.

teraz przed Qorosem najważniejsza próba - testy zderzeniowe tak w Chinach, jak i w Europie.

Qoros powstał w 2007 roku, jako joint venture z  Chery Automobile i Israel Corporation. W przyszłości, i to niedalekiej zamierza wprowadzić na rynek auta hybrydowe i elektryczne

Przedstawiciele  producenta są przekonani,że to chińskie podejście do europejskiego rynku nie jest przedwczesne, a jakością  są gotowi konkurować nawet z Lexusem.

Danuta Walewska z Genewy

Qoros, które produkcję technologicznie wspierają  znane firmy  międzynarodowe miał tutaj prawdziwą premierę. Z fanfarami, konfetti i przemówieniami szefów.

Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata/Chryslera zapytany, czy obawia się takiej konkurencji, bez chwili wahania odpowiedział:— Boję się i to bardzo. Wiem,że w każdej chwili  może pojawić się poważna konkurencja i tak się właśnie stało.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama