Hygienika będzie współpracować z funduszem Innova

Producent pieluszek i fundusz private equity planują joint venture. Chcą razem konsolidować rynek drogerii.

Publikacja: 18.11.2013 10:56

Kurs wciąż rośnie

Kurs wciąż rośnie

Foto: Rzeczpospolita

Hygienika podpisała list intencyjny z funduszem Innova. – Ma on wyłączność na prowadzenie biznesu z nami przez najbliższe dwa lata. To oznacza, że jeśli np. będziemy się rozwijać czy też coś kupować, to tylko z Innovą – mówi Kamil Kliniewski, prezes i największy akcjonariusz Hygieniki. Dodaje, że dla jego spółki to bardzo komfortowa sytuacja, bo pozyskała dobrego partnera, dysponującego sporą gotówką.

Hygienika i Innova formalnie utworzą spółkę joint venture w I półroczu 2014 r. Giełdowa firma wniesie do niej sieć drogerii Dayli (dawny Schlecker). A fundusz? Tu szczegóły nie są znane, ale wstępne plany zakładają, że Innova przejmie krajową sieć drogerii. – Zamierzamy zbudować dużą grupę, której roczne przychody w perspektywie kilku lat przekroczą 1 mld zł – zapowiada Kliniewski. Nie chce ujawnić, o którą sieć drogerii chodzi.

Rafał Irzyński, główny analityk Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, podkreśla, że polski rynek drogeryjny mocno ucierpiał w czasie spowolnienia gospodarczego, bo w dużej mierze zależy od siły nabywczej konsumentów.

– Natomiast ten segment powinien być beneficjentem ożywienia gospodarczego i jest szansa, że w najbliższych latach będzie sobie dobrze radził – mówi. Podkreśla, że ciężko oceniać realność planów Hygieniki, dotyczących osiągnięcia rocznych przychodów przekraczających 1 mld zł, ponieważ dużo zależy od tempa rozwoju biznesu.

– Nie wiadomo, czy będzie się on rozwijał przez przejęcia, czy tylko organicznie i jakie będzie tempo tego rozwoju organicznego. Przy dynamicznym rozwoju sieci, spółki drogeryjne są w stanie stosunkowo szybko zwiększać swoje przychody – uważa analityk.

Teraz sieć Dayli liczy ponad 160 drogerii. Do końca grudnia ma się rozrosnąć do około 180. Liderem rynku jest Rossmann, który na koniec roku zamierza mieć ponad 800 sklepów.

Hygienika zamierza skoncentrować się na segmencie drogerii, lecz wcale nie jest przesądzone, że wkrótce zrezygnuje z produkcyjnej części biznesu.

– Wciąż rozważamy sprzedaż zakładu, ale zastanawiamy się, czy to jest dobry czas na taki ruch. Pozyskaliśmy niedawno kilka bardzo ciekawych kontraktów, które powinny mieć pozytywny wpływ na wyniki Hygieniki. Pytanie zatem, czy nie lepiej teraz zostawić sobie tę część biznesu w grupie – zastanawia się Kliniewski.

Katarzyna Kucharczyk

Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja