Od kilku lat w Warszawie odbywa się Microsoft Technology Summit. Amerykański potentat zaprasza gości na prezentację nowych rozwiązań oraz umożliwia spotkania dostawcom i dystrybutorom, którzy za sprawą prezentacji i warsztatów przekazują wiedzę i doświadczenia innym uczestnikom. W podobnej konwencji odbywa się spotkanie alternatywnego operatora, Netii: Biznes to Rozmowy, choć w tym przypadku dominującą rolę odgrywają panele poświęcone nowym trendom konsumenckim.
W tym roku jeden z największych na świecie producentów elektroniki, Samsung, zdecydował się pójść w podobnym kierunku. Śladem Amerykanów zaprosił gości na targi innowacyjności: Samsung Business Innovation Days.
W długim terminie
Duże firmy decydują się coraz częściej na zorganizowanie zjazdu dla partnerów, fanów i potencjalnych klientów. – Kongresy i targi organizowane przez firmy mają za zadanie przede wszystkim budowanie wiarygodności i zaufania do marki – mówi Agnieszka Popławska, kierownik Studiów Podyplomowych Psychologia Marketingu sopockiego SWPS.
0,5 tys. osób wzięło udział w targach Samsung Business Innovation Days w Warszawie
Według niej spotkania twarzą w twarz przedstawicieli firm i potencjalnych klientów podparte dobrym przygotowaniem merytorycznym sprzedawcy może bardzo istotnie skrócić czas potrzebny zwykle na budowę zaufania do marki.