Samsung dalej płynie z prądem

Rozwiązania dla służby zdrowia były hitem pierwszych targów koreańskiej firmy w Polsce.

Publikacja: 29.05.2014 12:00

Samsung Business Innovation Days odbyły się po raz pierwszy

Samsung Business Innovation Days odbyły się po raz pierwszy

Foto: materiały prasowe

Od kilku lat w Warszawie odbywa się Microsoft Technology Summit. Amerykański potentat zaprasza gości na prezentację nowych rozwiązań oraz umożliwia spotkania dostawcom i dystrybutorom, którzy za sprawą prezentacji i warsztatów przekazują wiedzę i doświadczenia innym uczestnikom.  W podobnej konwencji odbywa się spotkanie alternatywnego operatora, Netii: Biznes to Rozmowy, choć w tym przypadku dominującą rolę odgrywają panele poświęcone nowym trendom konsumenckim.

W tym roku jeden z największych na świecie producentów elektroniki, Samsung, zdecydował się pójść w podobnym kierunku. Śladem Amerykanów zaprosił gości na targi innowacyjności: Samsung Business Innovation Days.

W długim terminie

Duże firmy decydują się coraz częściej na zorganizowanie zjazdu dla partnerów, fanów i potencjalnych klientów. – Kongresy i targi organizowane przez firmy mają za zadanie przede wszystkim budowanie wiarygodności i zaufania do marki – mówi Agnieszka Popławska, kierownik Studiów Podyplomowych Psychologia Marketingu sopockiego SWPS.

0,5 tys. osób wzięło udział w targach Samsung Business Innovation Days w Warszawie

Według niej spotkania twarzą w twarz przedstawicieli firm i potencjalnych klientów podparte  dobrym przygotowaniem merytorycznym sprzedawcy może bardzo istotnie skrócić czas potrzebny zwykle na budowę zaufania do marki.

Dodaje, że chociaż tego typu spotkania mogą nie mieć bezpośredniego przełożenia na wyniki sprzedaży, to jednak  zbudowany na nich wizerunek oraz zawarte kontakty biznesowe mogą procentować w dłuższej perspektywie.

Badania Association of Event Organisers dowodzą, że główną motywacją wybierających się na tego typu spotkania jest ciekawość nowych produktów. Wskazało na nią 53 proc. pytanych. Motywacje pojawiające się w kolejnych odpowiedziach to:  chęć podążania za trendami i zawieranie nowych kontaktów biznesowych.

W stronę firm

Samsung pokazał w warszawskim Hiltonie nowe rozwiązania skierowane tym razem nie do użytkowników indywidualnych, ale do przedsiębiorców, którzy zastanawiają się nad inwestycją w technologię z myślą, że w dłuższej perspektywie zredukują koszty i pozwolą zdobyć większą liczbę klientów.

Jedno ze stoisk przeznaczone jest dla  osób związanych z hotelarstwem, gastronomią, reklamą przestrzenną, handlem, medycyną.

Na próżno można było szukać najnowszych smartfonów czy elektronicznych gadżetów ubraniowych. Były za to wielkopowierzchniowe monitory, które zdaniem organizatorów mogą z powodzeniem zastąpić papierowe reklamy.

Można było zobaczyć i posłuchać, jak zorganizować ergonomiczne biuro, w którym wszystkie urządzenia są pod ręką. Przedstawiono też przykłady wdrożeń.

– Wspieramy zakupy, podpowiadając różne formy ich finansowania – informował Łukasz Kosuniak, menedżer ds. marketingu B2B w Samsungu.

Nowe wyzwania

Największą uwagę (około 15 proc. zwiedzających targi) przykuwały nowe produkty dla służby zdrowia w różnych jej obszarach. W 2011 r. koreański koncern przejął firmę Medison, która zajmowała się produkcją medycznych urządzeń diagnostyki obrazowej.

Ultrasonografy i rentgeny Samsung Medison pracują dziś w kilku polskich placówkach, m. in. w Bydgoszczy, Rzeszowie,  Warszawie. Możliwość pracy aparatury USG czy RTG z urządzeniami mobilnymi oraz zmiana tzw. wizualizacji obrazów w formatach 2 i 3D wpływa na usprawnienie i ułatwienie diagnostyki.

Jeden z testujących urządzenie lekarzy, pracownik stołecznego szpitala, mówił nam:  – Zmiana perspektywy i wizualizacje w różnych wymiarach dają uważnemu obserwatorowi komfort pracy i przyspieszają diagnostykę. Przyda się to  szczególnie na oddziałach ratunkowych.

Za kilka miesięcy w Polsce pojawić mają się przenośne analizatory medyczne do szybkiej diagnostyki biochemicznej. Nowoczesne technologie pojawią się w pierwszej kolejności w jednej z placówek akademickich.

Biznes
Jakub Wiech: Europa potrzebuje dużego atomu, za wcześnie na wodór
Biznes
Dzwoni Kreml do koncernu z USA: Nie chcielibyście do nas wrócić?
Biznes
Czy Chiny skorzystają na polityce Trumpa?
Biznes
Start-upy mogą wzmocnić bezpieczeństwo i obronność
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes
Francuzi nie składają broni w walce o okręty podwodne dla Polski
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”