Reklama
Rozwiń
Reklama

Promocja w Ukraine International

Wszystkie ceny biletów o połowę w dół. To ostatnia próba poderwania narodowego przewoźnika Ukrainy - Ukraine International Airlines (UIA). I sposób na przetrwanie najgorszego.

Publikacja: 22.06.2014 18:40

To nie znaczy, że bilety stanieją o połowę. Promocja dotyczy stawek przewoźnika, a nie podatków i opłat lotniskowych. Ale i tak ceny są bardzo niskie. Na przykład powrotny lot z Warszawy do Bangkoku z przesiadką w Kijowie, wylot 1 lipca, powrót 11 lipca, to wydatek 566 euro. Taka sama podróż w klasie biznes - 1500 euro. Komfort podróży niższy, niż w liniach arabskich, które często oferują promocje na tej trasie, ale cena jest naprawdę niska.

—Musimy walczyć o przeżycie,żeby teraz przetrwać najgorsze czasy - przyznał prezes i dyr, generalny UIA,Juri Mirosznikow. Jego zdaniem,że największym wyzwaniem jest to,że nieustannie pojawiają się kolejne nieoczekiwane trudności.

Ukraine International, która zastąpiła Aerosvit w zeszłym roku odnotowała 60 proc. wzrost przychodów transportując 4,6 mln pasażerów, czyli tyle, co LOT.

— Dzisiaj jednak nikt nie mówi o wzroście, tylko o przetrwaniu - podkreśla Mirosznikow. Linia straciła kilka dochodowych połączeń. Przed kryzysem rosyjsko-ukraińskim latała cztery razy dziennie na Krym, dzisiaj nie lata tam wcale. Na czas nieokreślony zostały zawieszone loty do Doniecka, mniej jest połączeń do Moskwy i wiadomo, że mimo wcześniejszych planów oferowanie na trasie Kijów-Moskwa nie zostanie zwiększone.

W miejsce skasowanych bądź zawieszonych połączeń UIA oferuje teraz nowe kierunki - Nowy Jork (JFK), Sztokholm, Teheran, Duesseldorf i Kiszyniów.

Reklama
Reklama

Mirosznikowowi udało się wynegocjować w firmach leasingowych zawieszenie płatności, bądź wcześniejszy zwrot maszyn. Linia stara się również wynająć samoloty łącznie z personelem pokładowym i pilotami, jak o zrobił np LOT wypożyczając jednego dreamlinera fińskiemu przewoźnikowi Finnairowi.

—Tylko w ten sposób może uda nam się uniknąć masowych zwolnień - ujawnia prezes. I wierzy, że kiedy tylko kryzys się zakończy, odbudowanie biznesu odbędzie się bardzo szybko.

UIA wykorzystała już najróżniejsze formy oszczędzania - wcześniejsze odejścia na emerytury, wynajmowanie usług zewnętrznych i bezpłatne urlopy.—Musimy przetrwać,ale jednocześnie nie stracić tego co mamy - mówi Mirosznikow.

Przed kryzysem UIA miała 47 samolotów,dzisiaj zostało 36 z których trzy zostały już wynajęte. — Na niektórych trasach w samolotach jest pełno. Nadal łączymy wielkie miasta,ale kryzys jest potężny.Bo nasze kłopoty dla świata mogą być niewielkie, dla nas jest ogromny i dramatyczny - dodaje prezes UIA.

Biznes
Brytyjczycy sprzedają światłowody w Polsce. Orange i APG przejmą Nexerę
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama