Orbis z większym zyskiem

Orbis wypracował w pierwszej połowie 2014 roku 322,8 mln zł przychodów i osiągnął 26,3 mln zł zysku netto, tj. o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej – poinformowała we wtorek spółka. Zysk z działalności operacyjnej (EBITDA) wyniósł 85,1 mln zł.

Publikacja: 26.08.2014 11:48

Na dobre wyniki spółki zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 proc.

- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych - powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.

Orbis systematycznie rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze 3 marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokoi) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokoi) powita pierwszych gości już 1 września bieżącego roku.

Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. hotel Mercure w Krakowie. Spółka podpisała już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czeka na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować projekt. Zarząd Orbisu potwierdza strategiczny cel, jakim jest kontynuacja budowy takiego portfela hoteli, który wzmocni pozycję firmy jako lidera na rynku hotelowym w Polsce i w krajach bałtyckich.

W ramach tych działań znaczącą rolę odgrywa podniesienie standardu istniejących obiektów. W pierwszym półroczu spółka przeznaczyła na projekty modernizacyjne 42,5 mln zł. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w 1 hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.

Grupa Hotelowa Orbis to obecnie największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11,6 tys. pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w krajach bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor.

Na dobre wyniki spółki zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 proc.

- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych - powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca