Na dobre wyniki spółki zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 proc.
- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych - powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.
Orbis systematycznie rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze 3 marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokoi) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokoi) powita pierwszych gości już 1 września bieżącego roku.
Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. hotel Mercure w Krakowie. Spółka podpisała już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czeka na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować projekt. Zarząd Orbisu potwierdza strategiczny cel, jakim jest kontynuacja budowy takiego portfela hoteli, który wzmocni pozycję firmy jako lidera na rynku hotelowym w Polsce i w krajach bałtyckich.
W ramach tych działań znaczącą rolę odgrywa podniesienie standardu istniejących obiektów. W pierwszym półroczu spółka przeznaczyła na projekty modernizacyjne 42,5 mln zł. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w 1 hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.