Chińsczycy polubili gry komputerowe z Krakowa

Firma Bloober Team otworzy wkrótce biuro w Hongkongu, które będzie odpowiadało za sprzedaż w Azji Wschodniej.

Publikacja: 13.01.2015 04:18

Całkiem nieźle w Chinach radzi sobie m.in. bydgoski Vivid Games, którego sztandarowym tytułem jest „

Całkiem nieźle w Chinach radzi sobie m.in. bydgoski Vivid Games, którego sztandarowym tytułem jest „Real Boxing".

Foto: Materiały Promocyjne

Polscy producenci gier komputerowych coraz lepiej radzą sobie na rynku chińskim. To drugi co do wielkości, po USA, rynek tych gier na świecie. W 2014 r. według Global Games Market Report (przygotował go portal Newzoo) miał on wartość prawie 18 mld dol.

Niewielu zachodnim producentom gier udało się jednak zaistnieć w Chinach. Tamtejszy rynek, nie tylko z uwagi na różnice kulturowe, jest dość specyficzny. Każdy tytuł, zanim trafi do sprzedaży, musi m.in. zyskać akceptację Urzędu Cenzury. Chińczycy chętniej grają w gry na urządzenia mobilne. Preferują też tytuły, które mogą pobrać bezpłatnie. Nie mają jednak oporów przed mikropłatnościami, dzięki którym mogą np. kupować dodatkowe akcesoria dla bohaterów rozgrywki czy zyskać dostęp do dodatkowych plansz lub funkcjonalności.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Trump złamał konstytucję? Mniej polskich firm chce zatrudniać. Biały Wodór w UE
Biznes
Rafał Brzoska: Jestem propaństwowym romantykiem, a nie załatwiaczem czyichś interesów
Biznes
Ekonomiści: na AI wydajemy mniej od toczącej wojnę Ukrainy
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?