Publikowane co roku wyniki badań Harris Poll Reputation Quotient, biorą pod uwagę sześć różnych czynników kształtujących reputację danej firmy. Są to: produkty i usługi, wyniki finansowe, środowisko pracy, zaangażowanie socjalne, wizja i przywództwo oraz stosunek emocjonalny do marki. W badaniach, którymi w tym roku objęto 100 najbardziej widocznych amerykańskich firm wzięło udział 27 tysięcy respondentów.
W ubiegłym roku ranking wygrał internetowy sklep Amazon.com, który wyprzedził Coca-Colę i Apple. W tym roku niespodziewanym zwycięzcą okazała się debiutująca w rankingu lokalna sieć spożywcza Wegmans Food Markets z siedzibą w powiecie Rochester w stanie Nowy Jork. Wegmans liczy sobie 85 sklepów i posiada obroty dziesięciokrotnie niższe od Amazonu, który tym razem musiał zadowolić się drugim miejscem na podium. "Reputacja nie jest wartością stałą i należy zaliczyć ją do aktywów spółki, które zdobywa się każdego dnia, w miarę jak konsumenci dokonują ocen stosownie do własnych potrzeb. Wegmans poświęcił długie lata na budowę dobrej opinii o sieci wśród lokalnych społeczności i pracowników" – podsumował wyniki badań Carol M. Gstalder szef public relations w Harris Poll. W przypadku Amazon doceniono przede wszystkim skupienie uwagi na potrzebach klientów, jakości produktów i zaufania do marki.