Na drugim miejscu znalazło się BMW wyceniane na 33 miliardy dolarów, za nim sklasyfikowano Volkswagena wartego 31 miliardów – to wynik najnowszego badania Brand Finance Global 500 – Najbardziej wartościowych marek obecnego roku.
W rankingu marek motoryzacyjnych Toyota utrzymuje pozycję lidera od lat. Jednak w łącznym zestawieniu wszystkich marek bez względu na branże spadła z miejsca 11. na 13. Z kolei pozycja BMW poprawiła się – bawarska marka z 17. miejsca rok temu powędrowała na 15. O dwa miejsca przesunął się także Volkswagen, który w poprzednim rankingu wszystkich marek był 19. a teraz jest 17.
Czołówka całego rankingu Brand Finance Global 500 nie zmieniła się w porównaniu z poprzednim rokiem. Pierwsze miejsce przypadło marce Apple, wycenianej na 128,3 miliarda dolarów. Rok wcześniej wartość marki szacowano na ponad 104 miliardy. Na drugim miejscu jest Samsung – 81,7 miliarda dolarów, na trzecim Google warte 76,7 miliarda dolarów. Za nimi znalazły się kolejne marki amerykańskie: Microsoft z wartością 67,1 miliarda dolarów oraz Verizon z branzy telekomunikacyjnej warte 59,8 miliarda dolarów. O sile tego ostatniego sektora świadczy fakt, że na kolejnym miejscu sklasyfikowano markę AT&T z wartością 58,8 miliarda dolarów, a na miejscu 9. znalazł się operator telekomunikacyjny China Mobile z wartością 47,9 miliard dolarów, który awansował z miejsca 13. zajmowanego rok wcześniej.
W branży motoryzacyjnej widać siłę marek niemieckich, bo za Toyotą usadowiły się trzy: poza wspominanymi BMW i Volkswagenem jest jeszcze marka Mercedes-Benz wyceniana na 27,3 miliarda dolarów. Ta ostatnia wspięła się mocno w górę, awansując w rankingu wszystkich marek z miejsca 26. na 21. Spadła natomiast Honda, w motoryzacji klasyfikowana na miejscu 5. W łącznym zestawieniu zajmuje dopiero 36 miejsce w porównaniu do 31 rok wcześniej. W pierwszej 50-tce całego zestawienia znalazły się jeszcze Ford i Hyundai.
Toyota była także zwycięzcą ubiegłorocznego rankingu marek Interbrand's Best Global Brands 2014. Wtedy jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż w zestawieniu z roku 2013. Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych były: Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.).