O 5,8 proc. do 1,492 mld euro spadły w 2014 roku przychody sieci komórkowej T-Mobile Polska (bez GTS Poland) – wynika z danych zaprezentowanych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci. Niemal w równym stopniu obniżyły się przy tym wpływy ze sprzedaży w segmencie klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstwom (odpowiednio o 8,9 proc. i 8,1 proc.).
Wpływy z opłat za usługi mobilne spadły o blisko 10,3 proc. do 1 ,094 mld euro.
W samym IV kw. ub.r. spadek przychodów był mniejszy i wyniósł 2,8 proc. do 389 mln euro. Z usług jednak o 11 proc. do 266 mln euro.
Przychody roczne obniżyły się przy zachowaniu jednak średniego ARPU na poziomie 6 euro dzięki stabilizacji w segmencie telefonów na kartę. W ostatnim kwartale przychód z karty pre-paid skoczył T-Mobile Polska o 100 proc. rok do roku do 2 euro (8,4 zł).
EBITDA obniżyła się mniej, bo o 3,3 proc. do 579 mln euro (5 mln euro to czynnik jednorazowo ja podwyższający), co sprawia, że marża EBITDA polskiej spółki poprawiła się i wyniosła 38,8 proc.