Japońskie marki samochodów zajęły cztery miejsca w pierwszej piątce, druga na świecie była Mazda, trzecia Toyota, a piąta Subaru. Przedzielił je Audi zajmując czwarte miejsce. Po raz pierwszy do pierwszej dziesiątki awansował Buick (8. miejsce) plasując się tuż za Porsche. Grupę liderów uzupełniają Honda, Kia Motors i BMW.
Największym przegranym w rankingu niezawodności okazał się Mercedes-Benz, który spadł z 10 miejsca w ubiegłym roku na 21. Specjaliści magazynu mieli zastrzeżenia do kilku modeli marki Daimlera, także do CLA.
Drugi kolejny rok najlepszym samochodem w klasyfikacji generalnej był Model S amerykańskiej Tesla Motors. Audi AS6 uznano trzeci kolejny rok za najbardziej luksusowe auto, Subaru Forester wygrał w kategorii małych pojazdów sportowo-użytkowych, Toyota Highlander wśród średnich SUV, a Chevrolet Impala najlepszym sedanem. Buick Regal został uznany za najlepszą sportową limuzynę, odbierając prymat ubiegłorocznemu zwycięzcy, BMW 328i.
Szef pionu testów w „Consumer Reports" Jake Fisher stwierdził, że dziś wiele amerykańskich modeli dorównuje najlepszym pojazdom z importu.
Stali czytelnicy magazynu ocenili w dorocznym rankingu 1,1 mln samochodów, redakcja uzupełniła je wynikami testów bezpieczeństwa i drogowymi przeprowadzonych przez władze, firmy ubezpieczeniowe oraz przez własnych pracowników.