Przychody z segmentu „nadawanie" czyli z kanału ATM Rozrywka TV wyniosły w całym 2014 roku 19,83 mln zł i stanowiły 13 proc. wszystkich i o 11,4 proc. więcej niż przed rokiem. W tym segmencie przychody będą zapewniać także spółki Telewizja Dolnośląska i Telewizja Dolnośląska Echo. - W 2014r. Telewizja Dolnośląska Echo z sukcesem wzięła udział w ogłoszonym przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej konkursie na rezerwację częstotliwości multipleksu lokalnego (umożliwiającego cyfrowe naziemne nadawanie sygnału telewizyjnego) na obszarze Wrocław – Świdnica, W związku z wygranym konkursem, po przejściu procedury przydzielenia częstotliwości, Spółka będzie mogła świadczyć usługi tzw. operatora multipleksu lokalnego. Przygotowanie do świadczenia tych usług powoduje konieczność przeprowadzenia odpowiednich inwestycji w infrastrukturę techniczną – podaje ATM Grupa.
EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) segmentu nadawania telewizyjnego ATM Grupy spadła jednak w ubiegłym roku do 3,27 mln zł (o prawie 13 proc.), a zysk netto obniżył się aż o 47 proc. do 789 tys. zł. - Spadek zysków i rentowności związany jest m.in. z podwyższeniem przez Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT) opłat za przyznane wcześniej spółce ATM Grupa prawa niezbędne do prowadzenia działalności nadawczej. Opłata płacona przez spółkę na rzecz UKE za użytkowanie częstotliwości telewizyjnej na pierwszym multipleksie wzrosła w trakcie roku (w wyniku zmiany rozporządzenia) ponad czternastokrotnie, z 69,5 tys. do 987,7 tys. w skali roku. Opłata ta w całości obciąża wynik stacji ATM Rozrywka – podano.
Grupa podaje, że dodatkowym powodem spadku zysków jest podwyżka opłaty za zmianę koncesji oraz wyższe nakłady na programming w ATM Rozrywka TV i jej rozwój, a także straty odnotowane przez Telewizję Dolnośląską i Telewizję Dolnośląską Echo. - Oglądalność stacji ATM Rozrywka nieznacznie wzrosła, w 2014 roku w grupie widzów w wieku 16-49 lat wyniosła 0,85 proc. przy średniej widowni 45 tys., osób powyżej 4 roku życia. W 2013 roku stacja zanotowała wynik 0,82 proc. przy średniej widowni 47,1 tys. osób.