Do końca marca w Kijowie pojawi się 16 nowych terminali. Tym samym sieć paczkomatów w ukraińskiej stolicy powiększy się do 40 maszyn. Według danych zgromadzonych przez InPost, liczba paczek doręczonych przez paczko maty w 2014 roku wzrosła aż o 1400 proc. Na z siecią InPostu współpracują m.in. Avon i Oriflame.

Urządzenia do nadawania i odbioru paczek rozlokowane są w sieciach supermarketów Novus, Billa, Silpo i Wielka Kiszenia. Przedstawiciele InPostu przekonują, że potencjał ukraińskiego rynku e-commerce – którego wartość może sięgnąć nawet 1 mld dolarów – daje duże perspektywy dla rozwoju paczko matów.

– Pomimo trudnej sytuacji politycznej, panującej na Ukrainie, rynek e-commerce w tym kraju wciąż dynamicznie się rozwija. Niezwykle cieszy nas wzrost wolumenu paczkowego, obsługiwanego przez nasze terminale. Widzimy rosnący potencjał e-sklepów, a jednocześnie dostrzegamy zapotrzebowanie na usługi alternatywne dla dotychczasowych tradycyjnych dostaw kurierskich lub pocztowych, spowodowane utrudnionym obrotem towarami – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor generalny InPost UA.