Globalnie firma wspięła do pierwszej trójki najlepiej sprzedawanych marek telefonów. W Polsce znajomość marki Huawei jednak mocno kuleje.

– Dziś Huawei nie jest w pierwszej trójce, ani nawet pierwszej piątce najpopularniejszych w Polsce. To powinno się zmienić. Nie możemy być lokalizowani w takich rankingach pośród brandów B, czy marek lokalnych. Mamy zbyt dobre produkty – mówi Yanmin Wang, dyrektor Regionu Europy Centralnej i Wschodniej oraz Skandynawii w Huawei Consumer Business Group.

Jeden z największych producentów smartfonów na świecie zamierza zmienić postrzeganie brandu w naszym kraju. Firma zamierza mocniej pojawiać się w dużych sieciach handlowych. Współpracuje już np. z MediaMarkt i Saturnem, a teraz chce uruchamiać tam kąciki, czy stoiska Huawei.

- Polska jest dla Huawei absolutnie najważniejszym rynkiem w regionie. Mamy tu bardzo ambitne plany ekspansji naszych produktów. Jeszcze w tym roku chcemy zdobyć 10 proc. polskiego rynku – zapowiada Yanmin Wang.