Były prezes Nestle pomaga w ekspansji Soti Natural

Zagraniczna ekspansja warszawskiej spółki Soti Natural nabiera rozpędu. Pomagają jej w tym nowi udziałowcy: Pierre Detry, były prezes Nestle Polska oraz fundusz AIP Seed Capital.

Aktualizacja: 13.06.2015 11:58 Publikacja: 13.06.2015 07:00

Były prezes Nestle pomaga w ekspansji Soti Natural

Foto: materiały prasowe

- Kwiecień 2015 roku był dla nas rekordowy – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Paluszyński, założyciel i współwłaściciel spółki Soti Natural. – Sprzedaż naszej zielonej herbaty Soti Natural była dziesięć razy wyższa niż w okresie od sierpnia do grudnia 2014 roku.

Soti Natural po raz pierwszy trafiła w ręce polskich konsumentów latem 2014 r. To naturalna zielona herbata, przyrządzana i rozlewana do butelek w taki sposób, aby zachować jej wszystkie właściwości. Nie ma w niej cukru, barwników ani konserwantów. Jak podkreśla Monika Kowal, współwłaścicielka i pomysłodawczyni napoju, Soti Natural jest pierwszym produktem tego typu nie tylko w Polsce, ale też na świecie.

Od Anglii po Australię

Potencjał naturalnej zielonej herbaty, która według receptury polskiej firmy powstaje w parzalni na Tajwanie, dostrzegli już inwestorzy. – Zgłosiło się do nas kilka osób prywatnych i funduszy, gotowych wesprzeć rozwój naszej firmy – przyznaje Adam Paluszyński.

Ostatecznie założyciele Soti Natural zdecydowali się na współpracę z Pierrem Detry. Przez ponad 30 lat było on związany ze szwajcarskim koncernem spożywczym Nestle, a przez ostatnie trzy lata stał na czele Nestle Polska. W 2014 roku postanowił pożegnać się z firmą, aby wspierać młode polskie biznesy.

Pierre Detry kupił 10 proc. udziałów Soti Natural. Kolejne 13,5 proc. objął fundusz AIP Seed Capital, inwestujący w polskie startupy.

Efekty wsparcia ze strony inwestorów już widać. Soi Natural jest już obecna w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Belgii, Luksemburgu, a nawet w Australii. Firma prowadzi rozmowy w sprawie wejścia na rynek fiński. Liczy też, że jeszcze w tym roku uda się jej zadebiutować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

W Wielkiej Brytanii, gdzie herbata pojawiła się w pierwszej kolejności, Soti Natural współpracuje z trzema dużymi hurtowniami. Nie wykluczone, że wkrótce dołączą do nich kolejne. Monika Kowal i Adam Paluszyński będą brali udział w misji gospodarczej do Anglii, którą przy wsparciu funduszy unijnych, organizuje AIP Seed Capital.

Będą kolejni udziałowcy?

- Nasz projekt staje się coraz bardziej międzynarodowy, możliwe więc, że wkrótce zdecydujemy się pozyskać kolejnych udziałowców, np. z zagranicy – przyznaje Monika Kowal.

Soti Natural nie zaniedbuje polskiego rynku. – Co tydzień bierzemy udział 20 imprezach, m.in. w targach śniadaniowych w całej Polsce, gdzie prowadzimy degustacje naszej herbaty. Współpracuje z nami już ponad 80 ambasadorek, zwanych Sotinkami – informuje Monika Kowal.

Zwiększa się także liczba restauracji i sklepów, gdzie można kupić Soti Natural. Ostatnio herbata weszła do sieci delikatesów Alma, w lipcu ma trafić do drogerii HeBe.

Spółka pracuje już nad nową herbatą. Soti Natural z jaśminem ma pojawić się na rynku we wrześniu tego roku. Z kolei klasyczna wersja napoju będzie dostępna w mniejszej, liczącej 350 ml, butelce. Soti Natural wprowadza ją m.in. z myślą o sklepikach szkolnych, które - zgodnie z nową ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia - muszą zrezygnować z tzw. śmieciowego jedzenia.

Nowych wariantów Soti Natural może być w przyszłości więcej. - Mamy kilka pomysłów, zamierzamy jednak skupiać się na zielonej herbacie – przyznaje Monika Kowal.

- Kwiecień 2015 roku był dla nas rekordowy – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Paluszyński, założyciel i współwłaściciel spółki Soti Natural. – Sprzedaż naszej zielonej herbaty Soti Natural była dziesięć razy wyższa niż w okresie od sierpnia do grudnia 2014 roku.

Soti Natural po raz pierwszy trafiła w ręce polskich konsumentów latem 2014 r. To naturalna zielona herbata, przyrządzana i rozlewana do butelek w taki sposób, aby zachować jej wszystkie właściwości. Nie ma w niej cukru, barwników ani konserwantów. Jak podkreśla Monika Kowal, współwłaścicielka i pomysłodawczyni napoju, Soti Natural jest pierwszym produktem tego typu nie tylko w Polsce, ale też na świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika