- Kwiecień 2015 roku był dla nas rekordowy – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Paluszyński, założyciel i współwłaściciel spółki Soti Natural. – Sprzedaż naszej zielonej herbaty Soti Natural była dziesięć razy wyższa niż w okresie od sierpnia do grudnia 2014 roku.
Soti Natural po raz pierwszy trafiła w ręce polskich konsumentów latem 2014 r. To naturalna zielona herbata, przyrządzana i rozlewana do butelek w taki sposób, aby zachować jej wszystkie właściwości. Nie ma w niej cukru, barwników ani konserwantów. Jak podkreśla Monika Kowal, współwłaścicielka i pomysłodawczyni napoju, Soti Natural jest pierwszym produktem tego typu nie tylko w Polsce, ale też na świecie.
Od Anglii po Australię
Potencjał naturalnej zielonej herbaty, która według receptury polskiej firmy powstaje w parzalni na Tajwanie, dostrzegli już inwestorzy. – Zgłosiło się do nas kilka osób prywatnych i funduszy, gotowych wesprzeć rozwój naszej firmy – przyznaje Adam Paluszyński.
Ostatecznie założyciele Soti Natural zdecydowali się na współpracę z Pierrem Detry. Przez ponad 30 lat było on związany ze szwajcarskim koncernem spożywczym Nestle, a przez ostatnie trzy lata stał na czele Nestle Polska. W 2014 roku postanowił pożegnać się z firmą, aby wspierać młode polskie biznesy.
Pierre Detry kupił 10 proc. udziałów Soti Natural. Kolejne 13,5 proc. objął fundusz AIP Seed Capital, inwestujący w polskie startupy.