Reklama
Rozwiń
Reklama

Discovery i Eurosport kupiły prawa do igrzysk olimpijskich

Amerykański nadawca został właścicielem praw do nadawania relacji z letnich i zimowych igrzysk olimpijskich w latach 2018-2024 w 50 krajach Europy. Zapłacił za to 1,3 mld dol.

Publikacja: 29.06.2015 16:28

Nabyte przez Discovery (właściciel Eurosportu)prawa nie obejmują tylko terytorium Rosji, a latach 2018 i 2020 tajże Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie wcześniej MKOl sprzedał już prawa innym nadawcom (France Télévisions i BBC). – Ekskluzywna umowa obejmuje wszystkie platformy dystrybucji, nadawanie w kanałach mobilnych, internetowych, stacjach niekodowanych i płatnych, dzięki czemu relacje z igrzysk dotrą do 700 mln ludzi – to najwięcej w historii – mówił David Zaslav, prezes Discovery Communications na poniedziałkowej telekonferencji z mediami z całego świata. Jednocześnie MKOl nie zarzuca planów stworzenia własnego kanału olimpijskiego zapowiedzianego wcześniej w tym roku. – Bardziej niż na jak najszybszym jego uruchomieniu zależy nam, na jego jakości. Umowa z Discovery to milowy krok w rozwoju naszego projektu, bo z nią możemy spodziewać się rozwinięcia dystrybucji nowego kanału na nowe platformy w całej Europie – zapowiedział Thomas Bach, przewodniczący MKOl.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama