W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę z wykonawcą – hiszpańską firmą Dragados.

Wartość inwestycji sięga 730 mln złotych, będzie ona realizowana w systemie „projektuj i buduj". Obwodnica będzie mieć po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach kontraktu powstaną także 4 węzły drogowe, ponadto 20 wiaduktów, 4 mosty oraz 2 kładki dla pieszych. Trasa ma odciążyć Radom z ruchu tranzytowego, co poprawi bezpieczeństwo na lokalnych drogach i zwiększy płynność ruchu. Ułatwi również tranzyt pomiędzy Warszawą i Krakowem.

Obecnie w budowie jest ok. 22-kilometrowy odcinek trasy S7 na odcinku od Radomia do granicy województw: mazowieckiego i świętokrzyskiego. Droga S7 budowana jest także na odcinku północnym: w pierwszej połowie roku podpisała umowy inwestycyjne na budowę dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7 pomiędzy Ostródą i Olsztynkiem. Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner). Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany północny odcinek S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

Po podpisaniu umowy na obwodnicę Radomia w budowie jest łącznie 698,05 kilometrów dróg o wartości ponad 20 mld zł. Na etapie postępowań przetargowych jest budowa kolejnych 785,80 kilometrów z czego 56,8 kilometra to odcinki autostrad, 703 kilometry to drogi ekspresowe i 26 kilometrów to pozostałe drogi krajowe.