Usługi pod lupą

Komisja Europejska rozpoczyna walkę z dyskryminacją na rynku usług. Na pierwszy ogień poszedł paryski Disneyland.

Aktualizacja: 30.07.2015 23:00 Publikacja: 30.07.2015 22:00

Pięć państw UE może się pochwalić przynajmniej 80-proc. udziałem usług w PKB

Foto: Rzeczpospolita

Różne ceny dla rodaków i dla obcokrajowców kojarzą się z zamierzchłą przeszłością PRL i wyższymi cenami dla klientów dewizowych. Niesłusznie, bo to praktyka stosowana przez wiele firm na unijnym wspólnym rynku. Zakazana prawem, ale jednak stosowana, szczególnie w sektorze turystycznym.

Przyszłe wakacje mogą przynieść zmianę, bo na jesieni Bruksela rozpoczyna ofensywę przeciwko tym nielegalnym działaniom. We wrześniu lub październiku Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości, przedstawi strategię w tej dziedzinie. Ale już teraz analizuje konkretne przypadki i jeśli uzna skargi klientów za zasadne, może nakazać zmianę polityki cenowej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona