Reklama
Rozwiń
Reklama

Usługi pod lupą

Komisja Europejska rozpoczyna walkę z dyskryminacją na rynku usług. Na pierwszy ogień poszedł paryski Disneyland.

Aktualizacja: 30.07.2015 23:00 Publikacja: 30.07.2015 22:00

Pięć państw UE może się pochwalić przynajmniej 80-proc. udziałem usług w PKB

Foto: Rzeczpospolita

Różne ceny dla rodaków i dla obcokrajowców kojarzą się z zamierzchłą przeszłością PRL i wyższymi cenami dla klientów dewizowych. Niesłusznie, bo to praktyka stosowana przez wiele firm na unijnym wspólnym rynku. Zakazana prawem, ale jednak stosowana, szczególnie w sektorze turystycznym.

Przyszłe wakacje mogą przynieść zmianę, bo na jesieni Bruksela rozpoczyna ofensywę przeciwko tym nielegalnym działaniom. We wrześniu lub październiku Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości, przedstawi strategię w tej dziedzinie. Ale już teraz analizuje konkretne przypadki i jeśli uzna skargi klientów za zasadne, może nakazać zmianę polityki cenowej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama