Hyundai rozpoczyna w Polsce przyjmowanie zamówień na nowej generacji Elantrę

Hyundai rozpoczyna w Polsce przyjmowanie zamówień na nowej generacji Elantrę, najlepiej sprzedający się model Hyundai na świecie.

Publikacja: 21.02.2016 06:15

Hyundai rozpoczyna w Polsce przyjmowanie zamówień na nowej generacji Elantrę

Foto: materiały prasowe

Polska będzie krajem, który koreański koncern wybrał na miejsce europejskiej premiery tego samochodu. Zostanie on pokazany publiczności na targach Motor Show w Poznaniu pod koniec marca.

Nowa Elantra to szósta generacja tego modelu. Od jego pojawienia 25 lat temu sprzedano już ponad 10 milionów egzemplarzy. Auto jest popularne w grupie kompaktowych sedanów dzięki dynamicznej, eleganckiej sylwetce. Zdobyło wiele nagród, w tym tytuł samochodu roku 2012 w Ameryce Północnej oraz Afryce Południowej. Polska została wybrana na miejsce europejskiej premiery m.in. z uwagi na fakt, że jest największym rynkiem sprzedaży kompaktowych sedanów w Europie.

Nowa Elantra jest o 20 mm dłuższa i 25 mm szersza w porównaniu do poprzednika. Konstrukcja nadwozia dla większej trwałości i sztywności została zmodyfikowana: do jego budowy wykorzystano o jedną trzecią więcej stali o wysokiej wytrzymałości niż w poprzednim modelu. Opracowano także nowe jednostki napędowe. Wszystkie silniki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i niewielkim poziomem emisji CO2.

Poziom bezpieczeństwa zwiększają systemy wykrywania martwego pola i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu. Komfort użytkowania poprawia m.in. fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci oraz klapa bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się w bliskiej odległości.

Podstawowa cena Elantry w najniższej wersji wyposażeniowej z silnikiem o pojemności 1.6 litra i mocy 128 koni mechanicznych wynosi 67,8 tys. złotych. Auto dostępne jest także z silnikiem Diesla 1.6 litra o mocy 136 KM.

Hyundai zajmuje obecnie 8. miejsce w rankingu popularności na polskim rynku samochodów osobowych. W styczniu marka zarejestrowała 1,6 tys. nowych samochodów. To o 41 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Dało to marce przeszło 5-procentowy udział w całym rynku.

Obecnie najpopularniejszym modelem Hyundai w Polsce jest kompaktowy SUV Tucson będący następcą modelu ix35. W styczniu zajął 13. miejsce w rankingu popularności, wyprzedzając Volkswagena Passata i Toyotę Avensis.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji