Reklama
Rozwiń
Reklama

Gorsze wyniki CDRL

Duży wzrost kosztów i spadek marży spowodowały pogorszenie w III kwartale wyników firmy CDRL, właściciela dziecięcej marki odzieżowej Coccodrillo. Kurs spada.

Aktualizacja: 14.11.2016 13:12 Publikacja: 14.11.2016 13:01

Coccodrillo - katalog jesienny

Coccodrillo - katalog jesienny

Foto: cdrl.pl

Notowania CDRL spadają dzisiaj o prawie 5 proc., do 29 zł, w reakcji na nie najlepsze wyniki w III kwartale. Firma wypracowała 58,7 mln zł przychodów, czyli o prawie 28 proc. więcej niż rok temu. Jednak marża brutto skurczyła się o 1,9 pkt, do 47,5 proc., zatem zysk brutto na sprzedaży zwiększył się wolniej niż przychody, bo o 23 proc., do 27,9 mln zł. Na domiar złego mocno urosły koszty i amortyzacja, o 44 proc., do 23,8 mln zł. W efekcie zysk netto na sprzedaży spadł o 35 proc., do 4,1 mln zł. Zysk operacyjny i netto skurczyły się odpowiednio o 30 proc. i 32 proc., do 3,9 mln zł i 2,6 mln zł.

Wzrost kosztów to prawdopodobnie głównie efekt zwiększenia powierzchni handlowej. W skład grupy na koniec września wchodziło 476 punktów handlowych – z czego 237 to sklepy zlokalizowane w Polsce (o łącznej powierzchni 16.494 m. kw.), 137 punktów w innych krajach Unii Europejskiej (6.706 m. kw.) i 102 punkty poza UE.

- Pracujemy nad rozwojem naszej sieci handlowej w Polsce i na świecie. W skali roku zwiększyliśmy ilość naszych punktów sprzedaży o 11 proc. Regularnie przyglądamy się wynikom wszystkich placówek, nie wykluczamy też wejścia na nowe rynki geograficzne – zaznacza prezes Marek Dworczak.

Spółka otwiera kolejne wersje językowe swojego sklepu internetowego. Obecnie działają już wersje w językach: polskim, angielskim, czeskim, słowackim i niemieckim (dedykowanym dla Austrii). W IV kwartale spółka uruchomi wersję dedykowaną dla rynku niemieckiego i uruchomi na swojej platformie e-commerce sklep ukraiński.

Spółka znajduje się w dobrej sytuacji finansowej i na koniec III kwartału dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 11,80 mln zł. W lipcu wypłaciła dywidendę na którą Walne Zgromadzenie przeznaczyło 5,15 mln zł z zysku za poprzedni rok. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 0,85 zł.

Reklama
Reklama

- Informację o wynikach za III kwartał odbieramy negatywnie, gdyż były znacznie gorsze niż rok wcześniej. Winę za to ponosi spadek marży handlowej (-1,9 p.p.) oraz znaczący wzrost kosztów funkcjonowania o 44 proc. r/r zwłaszcza w kontekście 27,5 proc. wzrost przychodów – komentuje Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama