fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Krupnik ma 11,5 proc. w polskim rynku wódki.

Rzeczpospolita
Wódka wprowadzona na polski rynek przez grupę Belvedere 14 miesięcy temu zdobyła w nim już 11,5 proc. udziałów. Daje jej to na nim drugą pozycję
Akcje polsko - francuskiej grupy alkoholowej Belvedere (na GPW notowanej pod nazwą Sobieski) drożeją dziś na warszawskiej giełdzie o niemal 8 proc. Ten trzeci producent wódki w Polsce poinformowała dziś, że — mimo anulowania jego na początku tego miesiąca planu naprawczego — dobrze radzi sobie na polskim rynku wódki.
Według ostatnich danych firmy badawczej Nielsen, do jej czystej wódki Krupnik należy 11,5 proc. w polskim rynku wódki. Tylko w maju 2011 r.  jej sprzedaż była o 4,5 proc. wyższa niż w kwietniu tego roku. Większe udziały ma jedynie marka Czysta de Luxe należąca do Stock Spitits, lidera polskiego rynku wódki.
— Krupnik stale ugruntowuje swoją silną pozycję i okazał się znakomitą odpowiedzią na zaostrzającą się konkurencję rynkową — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny grupy Belvedere. - Pozycja numer dwa spośród wszystkich wódek sprzedawanych w kraju, z możliwością dalszego organicznego wzrostu jest niezmiernie istotna. Będziemy dążyć do jej konsekwentnego umacniania — dodaje.
Dalszy wzrost sprzedaży tej marki ma zapewnić m.in. wprowadzenie kilka tygodni temu jej wariantu cytrynowego.
Na koniec maja 2011 r., udziały rynkowe Belvedere w Polsce wyniosły 21 proc., wobec 16,3 proc. przed rokiem.
Plan naprawczy zawieszony przez Sąd Apelacyjny w Dijon 7 czerwca 2011 r. dawał Belvedere 10 lat na spłatę ok. 550 mln euro zadłużenie.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA