fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Pasożytnictwo, czyli orka cudzym koniem

www.sxc.hu
Czy reklamę pasożytniczą, polegającą na prezentowaniu własnych usług lub produktów w sposób zbliżony do tego, jaki zastosowała inna firma, zawsze należy kwalifikować jako czyn nieuczciwej konkurencji – rozważa aplikant radcowski, prawnik z kancelarii FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz
W swoim czasie „Rzeczpospolita” opublikowała tekst poruszający problem reklamy pasożytniczej ("[link=http://www.rp.pl/artykul/83045,314042.html]Reklama: wykorzystanie cudzej renomy[/link]"). Autorzy wskazali, że taka reklama stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, bo jest sprzeczna z dobrymi obyczajami (art. 16 ust. 1 pkt 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=8375CEAAD752FA7C31A679791ABD3E06?id=170546]ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji[/link]; dalej: ustawa). Ta sprzeczność miałaby wynikać już z „wykorzystania cudzego wizerunku reklamowego” poprzez „oparcie się na takiej samej idei, wykorzystanie pewnego pomysłu, podobieństwa plastycznego lub odwołanie się wprost do renomowanego produktu lub producenta”.W ten sposób poruszony został niebywale ciekawy praktycznie problem: czy przedsiębiorca ma jakąkolwiek inną możliwość ochrony swojego pomysłu biznesowego lub ewentualnie jego aspektu poza odwołaniem się do praw bezwzględnych (pra...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA