Reklama
Rozwiń

Czekoladowa hossa nad Wisłą

W Polsce nie brakuje firm, które z sukcesem wykorzystały duży popyt na słodycze w kraju i za granicą. Te ze ścisłej czołówki postawiły nie tylko na inwestycje w budowę nowych zakładów i zwiększanie mocy produkcyjnych, ale także na innowacje oraz skuteczną promocję swoich flagowych produktów.

Publikacja: 29.11.2016 18:29

Foto: Bloomberg

-Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondel?z Polska

Polskim biznesem światowego potentata branży cukierniczej kieruje od 2012 r. Od 2015 r. jest także dyrektorem generalnym w krajach bałtyckich. Mondel?z, znany z takich marek, jak Milka, Alpen Gold, Prince Polo i Delicje, jest liderem rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Firma zatrudnia w naszym kraju ok. 3,3 tys. osób i ma tutaj siedem zakładów: w Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Cieszynie, Skarbimierzu, Jarosławiu oraz Płońsku. W połowie 2016 r. rozpoczęła budowę globalnego Centrum Badań i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich. Jego otwarcie planowane jest na 2017 r. Zoltán Novák do Mondel?z International (wtedy jeszcze Kraft Foods) dołączył w 2006 r., obejmując funkcję dyrektora zarządzającego na Węgrzech. Pracował także w Imperial Tobacco i Pepsi Cola International. Jest absolwentem zarządzania na Uniwersytecie Buckighamshire w Wielkiej Brytanii.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy