Z danych opublikowanych na widok.gov.pl (portalu analitycznym administracji publicznej) wynika, że najchętniej sprawy urzędowe załatwiamy przez Internet w porze drugiego śniadania, czyli między godz. 10 a 11. Co ciekawe, częściej na stronę www.obywatel.gov.pl zaglądają kobiety. Tylko w lutym i marcu Polacy wyświetlili ją ponad 2,3 mln razy, czyli więcej niż w całym 2015 roku (1,9 mln wyświetleń).
W jednym miejscu
Dzięki serwisowi www.obywatel.gov.pl możesz zamienić wizytę w urzędzie na kilka chwil przed komputerem. To najlepsze źródło informacji o przygotowywanych przez nas e-usługach.
To właśnie tam, w jednym miejscu, znajdziecie wszystkie usługi, z których skorzystacie online. Dostaniecie też niezbędne wskazówki, np. co przygotować, ale i odpowiedzi na nurtujące pytania –jak długo będziecie musieli czekać na załatwienie sprawy i czy będziecie musieli za to zapłacić?
- Pracujemy nad tym, by obywatel coraz więcej spraw mógł załatwiać przez Internet. Nie tylko projektujemy usługi przyjazne, wygodne i spełniające konkretne ludzkie potrzeby. Chcemy, aby taki był także cały portal gov.pl - mówi minister cyfryzacji, Marek Zagórski. – Dlatego stale zbieramy opinie na jego temat. Chcemy, by w jak największym stopniu odpowiadał oczekiwaniom jego stałych i nowych użytkowników – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
Co znajdziesz, czego szukać?
Na portalu www.obywatel.gov.pl usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Od razu po wejściu na stronę rzucą się Wam w oczy kategorie według, których je pogrupowaliśmy.