Reklama
Rozwiń
Reklama

Transport już hamuje

Polskie firmy ograniczają zakupy samochodów ciężarowych, słabnie rynek autobusów. Mocno zmalało tempo rozwoju branży usług transportowych.

Publikacja: 24.11.2019 21:00

Transport już hamuje

Foto: Adobe Stock

Pogarsza się sytuacja na polskim rynku transportowym. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że w październiku rejestracje samochodów ciężarowych zmalały w ujęciu rocznym o prawie 23 proc., w tym największych ciężarówek o prawie 31 proc. To kontynuacja negatywnego trendu – we wrześniu rejestracje pojazdów powyżej 3,5 tony zmalały w porównaniu z ub.r. o 22,9 proc. Według przedstawicieli branży motoryzacyjnej słabnąca sprzedaż ciężarówek to niepokojący sygnał. Wyniki tego rynku są uważane za barometr koniunktury gospodarczej. O ile początkowo do przyczyn spadków rejestracji można było zaliczyć wprowadzenie nowych przepisów dotyczących tachografów, to teraz powodem ma być rosnąca obawa przewoźników przed spadkiem zamówień. – Może to być jeden z pierwszych sygnałów nadciągającego spowolnienia gospodarczego, a nawet kryzysu – uważa Jakub Faryś, prezes PZPM.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama