Jak na razie pozwolenie dotyczy jedynie miejscowości Holly Springs w Północnej Karolinie i mogą one być dostarczane z miejscowego centrum handlowego Towne Center w Holly Springs do Ting Park, centrum rekreacji i sportu w tym mieście. Trasa przelotu drona prowadzi nad mało zaludnionymi terenami i tylko w jednym miejscu przecina stanową autostradę Route 55. Początkowo wszystkie operacje będą mogły odbywać się zgodnie z Regulacją Part 107 wydaną przez FAA, a więc dron cały czas musi być widoczny z ziemi, a jego przelot będzie kontrolowany przez człowieka z pilotem.

Flytrex i Causey Aviation Unmanned opracowały program pod nadzorem FAA, program jest pilotażowy i wspierany przez Departament Transportu Północnej Karoliny. Pozostali uczestnicy tego projektu, to miasto Holly Springs oraz Kite Realty Group Trust, którego własnością jest centrum handlowe. Dron zbudowany przez Flytrex ma cztery silniczki, leci na wysokości 34 metrów wyposażony jest w pojemnik na ładunek o wadze do 3 kg i jest w stanie przetransportować go na odległość 5,6 kilometra, umieścić paczkę na ziemi oraz powrócić do bazy.

Wcześniej , w 2017 roku Flytrex testował dostarczanie niewielkich paczek na przedmieściach Reykjaviku. Potem dostarczał napoje i jedzenie golfistom na King's Walk Golf Course w Północnej Dakocie. —Teraz najważniejsze jest wprowadzenie odpowiednich przepisów, skoro dostawy dronami zostały już sprawdzone. To byłby początek dla rozwinięcia systemy bezpiecznych dostaw i przekonania społeczności co do tego nowego środka transportu. Z tego powodu właśnie zdecydowaliśmy się na bliską współpracę z FAA — mówił Yariv Bash, prezes Flytrexa po tym, jak otrzymał pozwolenie na operowanie dronami w Północnej Karolinie. Jego zdaniem jest to początek nowego systemu transportowego. O zgodę na transport przesyłek dronami wystąpiła już do FAA także firma kurierska UPS.