Aktualizacja: 21.12.2019 16:33 Publikacja: 21.12.2019 00:01
Foto: Adobe Stock
Fundacja Women in Law zorganizowała w listopadzie konferencję „Moda, design i prawo – odpowiedzialnie". Dyskutowano na niej m.in. o roli designu w świecie mody i powodach otoczenia go ochroną prawną. Padły sformułowania, że wzornictwo doprowadza do pożądanej atrakcyjności wizualnej, która jest nośnikiem konkretnej wartości gospodarczej wymagającej ochrony przed wykorzystywaniem przez nieuprawnione podmioty. Wzornictwo wpływa na markę, produkt i wynik. Z designu płyną też korzyści: stworzenie unikalnego produktu opartego na rozwiązaniu zabezpieczonym patentem oraz znaczna przewaga konkurencyjna po zastosowaniu go w branży, w której dotąd był nieobecny.
Okazuje się, że informacja o tym, z kim obywatel ma do czynienia w sądzie, nie jest prawem obywatela.
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Prawidłowe sformułowanie uzasadnienia jest formą budowy autorytetu sądownictwa. Sąd ma w nim przekonać nie tylko...
Zamiast dublować inicjatywy dotyczące sprzedaży, reklamy i promocji alkoholu, warto skoncentrować się na analizi...
Waldemar Żurek właśnie przedstawił projekt ustawy o powrocie do orzekania sędziów, którzy przeszli już w stan sp...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nie mam przekonania, że działanie w myśl zasady, iż cel uświęca środki oraz nieustanne posługiwanie się argument...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas