Artykuł powstał we współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową
Strategiczne inwestycje i wydatki na badania będą wspólnie planowane, centrala rozsądzi potencjalne spory kompetencyjne między spółkami. Skoordynowane zostaną zakupy i usługi służące całej korporacji – Polska Grupa Zbrojeniowa rozpoczęła wdrażanie Kodeksu PGZ, który ma pogłębić przemysłową integrację państwowej zbrojeniówki. Cel: przyspieszyć postęp technologiczny i rozkręcić eksport.
Zarząd PGZ twierdzi, że przyjęcie dokumentu jest niezbędne, bo obronny koncern chce skuteczniej absorbować nowoczesne technologie pozyskane z zagranicy w ramach kluczowych programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych, na wyższy poziom wynieść dostawy dla wojska i powalczyć o zagraniczne zamówienia.
Kodeks korporacyjny PGZ to zbiór ujednoliconych procedur oraz regulacji, których głównym celem jest usprawnienie i uproszczenie zarządzania obronną grupą jako całością. Dokument powołuje też nowe organy, zajmujące się m.in. planowaniem nowych inwestycji oraz definiowaniem strategicznych celów PGZ.
– Wprowadzenie regulacji kodeksowych w spółkach to jednocześnie szansa i narzędzie. Szansa, ponieważ wdrożenie tych wytycznych pozwoli nam na sprawniejsze reagowanie na potrzeby rynku zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Narzędzie, dlatego że dostajemy możliwość definitywnego uregulowania relacji i wyeliminowania sporów kompetencyjnych pomiędzy wchodzącymi w skład grupy spółkami – mówi Błażej Wojnicz, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej.